منوچهر فرضی پور یکی از اعضای گروه خیران تالش روز چهارشنبه اظهار کرد: هر یک از منبع های اهدایی ۱۱ هزار لیتر گنجایش دارند و با کمک های نقدی خیران خریداری شده است.

وی افزود: ۲ باب مغازه در وسط شهر و بلوار نیایش تالش نیز از سوی خیران برای نگهداری تجهیزات ضدعفونی و سه دستگاه سمپاش و ۲۰۰ عدد ماسک در اختیار تیم های ضدعفونی کننده و عوامل بهداشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این روزها که بیماری کرونا شرایط سختی را رقم‌ زده است، دل انسان های پاک در گوشه و کنار شهر برای دیگران می تپد و از امکانات خود برای کمک به مردم استفاده می کنند.

این خیر و رزمنده دفاع مقدس از صاحبان مغازه هایی که فعالیت آنها ضروری نیست و ارزاق عمومی مردم را عرضه نمی کنند خواست، با تعطیلی واحدهای تجاری خود، مسئولان بهداشت را در مبارزه با کرونا یاری کنند.

فرضی پور با ابراز تاسف از بی توجهی برخی افراد به هشدارهای بهداشتی، از شهروندان تالش خواست از تردد در شهر خودداری کنند تا با همکاری جمعی، با شیوع بیماری کرونا مقابله شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.