سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدای شیوع این ویروس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه عدم برگزاری هرگونه تجمع اقدام به تعطیلی تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی در سطح کشور کرد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان نیز به ویژه در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی تمام فعالیت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد، افزود: تمام آموزشگاه‌های هنری و موسیقی نیز فعالیت‌های خود را برای سلامت هنرجویان تعطیل کردند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به صدور اطلاعیه جدید از سوی وزارت ارشاد، گفت: بر اساس این اطلاعیه مجوزهای صادره این وزارتخانه و ادارات کل تابعه آن نیز در سطح استان‌ها به ویژه استان گیلان که تاریخ اعتبار آنها تا پایان سال ۹۸ بود، به مدت سه ماه یعنی تا پایان خرداد ماه سال آینده تمدید شد.

وی همچنین به موضوع ضرر و خسارت‌های ناشی از تعطیلی مراکز، آموزشگاه‌ها، فعالیت‌های هنری، سینمایی و موسیقی براثر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: هنرمندان قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند ما به عنوان متولیان این حوزه تلاش می‌کنیم تا از طریق وزارتخانه و سازمان‌های متولی این خسارت‌ها تا حدودی جبران شود.

مصباح در ادامه افزود: جلسه ویژه مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «بررسی پیامدهای تعطیلی فعالیت‌های هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا» روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه در معاونت امور هنری برگزار شد که مصوبات این جلسه نیز به اطلاع سینما داران خواهد رسید.

ضرورت حمایت مسئولان از هنرمندان

وی گفت: تعدادی از صاحبان آموزشگاه‌های موسیقی نیز طی نامه‌ای از وزیر ارشاد درخواست حمایت از فعالان این حوزه و جبران خسارت‌ها را کرده‌اند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به صحبت‌های مدیرعامل خانه موسیقی در زمینه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه فصل بهار هنرمندان موسیقی توسط صندوق اعتباری هنر اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها معیشت بسیاری هنرمندان با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده از سوی متولیان امر اشاره و با بیان اینکه تلاش شد تا بتوانیم بخشی از خسارت‌ها را جبران شود، افزود: با این اقدام تا حدودی مشکلات فعالان این حوزه مرتفع می‌شود اما هنوز نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم.

مصباح با بیان اینکه بر اساس این تصمیم مقرر شد هنرمندان موسیقی حق بیمه و سرانه درمان سه ماهه اول سال ۹۹ را پرداخت نکنند، گفت: حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود و در صورت نیاز برای ماه‌های آینده نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه اکثر هنرمندان ما از نظر معیشت و وضعیت اقتصادی مشکلات فراوانی دارند که نیازمند حمایت‌های بیشتر از سوی متولیان امر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.