وحید پورحضرت عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از حدود سه هفته پیش به محض اعلام اخطار از سوی دولت بلافاصله زودتر از تمام شهرستانهای استان گیلان ماسالی ها اقدام به تعطیلی تمام واحدهای هتلها و مهمانپذیر ها کردند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بالای ۹۹ درصد کل واحدهای خانه مسافرها خالی از مسافر بوده و تمام رزروها لغو و هزینه برگشت داده شده است .
فرماندار ماسال با اشاره به اینکه ۱۴ واحد هتل و مهمانپذیر و ۲۵۰ خانه مسافر مجاز و بیش از ۵۰۰ واحد غیر مجاز فعالیت می کردند اظهار داشت: ماسال در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر گردشگر داشته است .

وی اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش در اقامت سال گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر جذب داشته است که  امسال سهم آن صفر خواهد بود.
فرماندار ماسال با تقدیر از همکاری هتلداران و مهمان پذیها  در مهار ویروس کرونا افزود: از نظر مشارکت از تمام شهرهای استان در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و این امر را مدیون مشارکت همه مردم و دهیار ها و بخشدارها و هتلداران و صاحبان خانه مسافر هستیم .
پورحضرت از بهره برداری ۱۲ هتل و هتل آپارتمان در سال جاری خبر داد و افزود : در سطح استان باتوجه به وسعت کم شهرستان رتبه هفتم در میزان ورود گردشگر را داریم .
وی در ادامه افزود: اطلاع رسانی های لازم در رسانه ها و کانالهای خبری برای عدم جذب مسافر در این ایام انجام شده است و بررسی و سرکشی های میدانی به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام است .

پور حضرت افزود :بر اساس اقدامات ستاد مبارزه با کرونا با همکاری دادستان، پلیس اماکن نیروی انتظامی و میراث فرهنگی بویژه در ایام نوروز بخشداری ها و دهیار ها در طول این مدت آمار روستاها را اعلام نموده و کسانی که مبادرت به جذب مسافر کنند اخطار و تخلیه انجام می شود .
وی در ادامه تصریح کرد: خانه مسافرها از جذب مسافر خودداری کنند و کسانی که صاحب ویلا هستندبخشداری هاو دهیاری به آن ها اعلام کنند که حداقل از منزل برای کارهای غیر ضروری بیرون نروند و در سطح روستا ها از دور زدن و پیاده رفتن و مراودات با مردم منطقه پرهیز کنند.
فرماندار ماسال در ادامه از مردم خواست ورود مسافران از استان های حساس و ناقل ویروس همچون استان قم در منطقه خود را اطلاع دهند و اظهارداشت: حسب هماهنگی به عمل آمده ایستگاه تب سنجی و غربالگری در ورودی شهرستان با مشارکت هلال احمر،نیروی انتظامی و بهداشت و درمان شهرستان مستقر هستند .
وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و ستاد مبارزه آمادگی کامل برای اجرای تست لازم را دارد و در صورت داشتن علائم قرنطینه شوند .
پورحضرت در ادامه افزود: از مردم شریف و با فرهنگ شهرستان ماسال میخواهم که در ایام نوروزی از هرگونه کار غیر ضروری دید و بازدید و حضور در مراسم و تجمعات پرهیزنموده و با در خانه ماندن به مسئولان و دست اندرکاران حوزه درمان کمک کرده و ضمن رعایت الزامات بهداشت فردی از شیوع این بیماری پیشگیری نمایند.

شهرستان ماسال با دارا بودن ۵۳ هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.