امیر مطلوبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی در روستای هدف گردشگری نصرت‌آباد بخش تخت سلیمان تکاب بدون توجه به هشدارهای مقابله با کرونا و مجوز فعالیت، نسبت به پذیرش مسافر اقدام کرده‌ بودند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی و اطلاع از پذیرش مسافر از سوی این اقامتگاه‌های غیرمجاز و خانه‌های استیجاری، اکیپی از ماموران انتظامی، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر تخت‌سلیمان از ادامه فعالیت این واحدهای مسکونی جلوگیری و آنها را پلمب کرد.

وی اظهار داشت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، هرگونه پذیرش مسافر و گردشگر در هتل‌های شهر تکاب و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بخش‌تخت سلیمان و سایر روستاها ممنوع است.

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌های بازدید نوروزی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و سایر اماکن گردشگری این شهرستان نیز به دلیل جلوگیری از تجمع مسافران و گردشگران و پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

مطلوبی اضافه کرد: تکاب دارای ۲ باب هتل، یک باب مهمان‌پذیر و هفت واحد اقامتگاه بوم‌گردی است؛ این شهرستان با داشتن بیش از ۱۷۰ اثر طبیعی و تاریخی از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان یکی از شهرهای گردشگری کشور بوده که هر سال در ایام نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور و برخی از کشورهای خارجی است.

اما امسال به دلیل پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا بازدیدهای گردشگری در این شهرستان متوقف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.