حجت الاسلام حسینعلی رضازاده روز چهارشنبه اظهار کرد: روحانیان در طرح تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، با استفاده از منابع دینی و علمی متقن و توصیه های کارشناسان بهداشت و درمان مبنی بر ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، از سخنرانی های خود ویدئوهایی به مدت سه دقیقه تهیه و منتشر می کنند.

وی ادامه داد: تقوا، معنویت و انفاق، خدمت شناسایی و ترغیب خیران برای خدمت به مردم، پیشرفت تحصیلی فرزندان در خانه، زندگی صمیمی در جمع خانواده ها در روزهای کرونایی و دعا و مناجات با پروردگار جزو محورهای محتواهای تولیدی است.

وی بیان کرد: اکنون که مکان های تبلیغی نظیر مساجد و منابر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، باید امر تبلیغ و هدایت مردم در فضای مجازی با جدیت ادامه یابد و روحانیان در این راستا پیشگام هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: من و مدیر حوزه علمیه ولیعصر (عج) آستارا برای همکاری و مشاوره با روحانیان و مجریان طرح آماده هستیم و از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آیت الله جوادی آملی و حجت الاسلام قرائتی در تهیه و تولید محتواهای دینی و فرهنگی استفاده می شود.

رضازاده اظهار کرد: طرح تولید محتواهای دینی و بهداشتی اداره تبلیغات اسلامی آستارا از سوی اداره کل متبوع به عنوان برنامه و الگویی جامع و موفق پذیرفته شده است و به زودی به عنوان طرحی برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

او ادامه داد: روحانیان آستارا این روزها علاوه بر تبلیغات دینی در شبکه های اجتماعی، در عملیات ضدعفونی شهرها نیز مشارکت می کنند و اجرای شرعی و بهداشتی آئین های کفن و دفن مبتلایان فوت شده از کرونا را نیز به نوبت انجام می دهند.

سامان ساسانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز از رسانه ها، اداره ارشاد، گردانندگان شبکه های اجتماعی و سمن ها خواست، محتواهای تولیدی اداره تبلیغات اسلامی را در فضای مجازی منتشر کنند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) از چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۶۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده و مردم برای جلوگیری از سرعت انتشار ویروس و در امان ماندن از ابتلا به آن، در خانه ماندن را پیشه می کنند و استقبال از فضای مجازی و استفاده از برنامه های آن در این ایام افزایش یافته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.