محمد رنجبر صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی املش اظهار داشت :با اینکه این واحد اجتماعی حدود دو سال است که در شهرستان املش فعالیت خود را آغاز کرده ولی آنطور که باید در بین آحادجامعه شناخته شده نیست و ما امیدواریم با حضور فعال این نهاد اجتماعی و ارائه خدمات موثر به مردم در بحران کنونی، مردم بهره گیری مناسبی از این نهاد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دراین برهه حساس لزوم حضورجدی نیروهای اورژانس اجتماعی بیش از گذشته احساس می شود و این نهاد اجتماعی می تواند در بحران کنونی و مبارزه با ویروس کرونا پیش قدم باشد تا با کادر مشاوره ای خویش بتواند در زمینه مقابله با کرونا به کمک مردم و قرارگاه زیستی شهرستان بیاید.

وی افزود:کارشناسان مجرب اورژانس اجتماعی می توانند درقالب تیم های مشاوره ای از روانشناسان ومددکاران مرکز۱۲۳ در زمینه کاهش استرس،آگاه سازی و مقابله با ویروس کرونا در بعد روانی جامعه نقش محوری ایفا نمایند.

رئیس شورای سلامت شهرستان املش تصریح کرد:ارائه طرح ها وبرنامه هایی جهت گذراندن اوقات فراغت خانواده ها خصوصا کودکان در منزل در زمان قرنطینه و اینکه خانواده ها چگونه از کودکان خود در خانه بتوانند به طور علمی و بهتر مراقبت کنند و از پرخاشگریها جلوگیری شود راهکارخوبی جهت عبور از این دوره بحرانی ارائه کنند.

رنجبر ادامه داد:آسیب های اجتماعی  با شرایط خاص جامعه رو به فزونی است لذا اورژانس اجتماعی بر اساس رسالت ذاتی خود می تواند در این ایام خاص و برای حل مشکلات روانی جامعه نقش کلیدی ایفا نمایند.

رستمی فر مسئوول نهاد اورژانس اجتماعی املش گفت:وظیفه ذاتی اورژانس اجتماعی مداخله در بحرانها به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ،کنترل وکاهش بحران های فردی و خانوادگی واجتماعی،در دسترس قراردادن خدمات تخصصی به گروههای هدف ،ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی افزود: براساس بررسی های میدانی در شرایط کنونی کشور بعد روانی ویروس کرونا از اصل این بیماری در جامعه بیشتر نمود پیدا کرده است لذا همکاران ما در اورژانس اجتماعی این رسالت را بیش از پیش در خود احساس کرده تا در این شرایط خاص بتوانند در حد امکان از بعد روانی وارد شده و تیم مشاوره ای ما به صورت مجازی و تلفنی تدابیر لازم را اندیشیده و نسبت به این موضوع آگاهی بخشی بیشتری داشته باشد.

شهرستان املش با  حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت با ۲بخش مرکزی و رانکوه در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.