دکتر محمدحسین قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا با هدف پیشگیری و غربالگری افراد در ارتباط با بیماری کرونا به اجرا درآمده، افزود: در این طرح سامانه ای ارائه شده تا مردم با مراجعه به این سامانه و خود ارزیابی از وضعیت شان درباره ابتلا به کرونا مطلع شوند.

وی اظهار داشت: مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat. gov.ir مراجعه کرده و به سؤالات شامل علائم بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس  پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود. 

قربانی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در گیلان خاطر نشان کرد: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا، روزانه حدود 100  تست کرونا در استان گیلان انجام می شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا در گیلان اظهار داشت: بیماری کرونا مصادف با مرگ نیست،  ۵ / ۱ تا ۲ درصد افرادی  که به این بیماری مبتلا می شوند و دچار بیماری های زمینه ای نیز هستند، جانشان را از دست می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: هنوز ما در  اوج  بیماری هستیم، نمودار ما بالا است، بنابر این از مردم می خواهیم که در منزل بمانند و جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند.

قربانی با اشاره به تمهیدات لازم برای در اختیار قراردادن لوازم حفاظت فردی برای کادر درمانی بیان داشت: در هیچ بیمارستان دولتی کادر درمانی کمبود امکانات برای رفتن بر سربالین  ندارند و هیچ کمبودی در بیمارستان های دولتی نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.