به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاونان وزارت بهداشت و درمان، استانداران، فرمانداران بسیج و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی قم، گیلان، مازندران و کاشان، اظهار کرد: اطلاع رسانی و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان از روزهای ابتدایی بهتر بوده است.

وی در ادامه با همکاری همه دستگاه و صدا و سیما و رسانه‌های استان در این زمینه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای احصا شده استان گیلان یکی از استان‌های پیشگام در اجرای این طرح بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت بیش از ۲۸ درصد مردم استان در اجرای این طرح، گفت: در این طرح دو هزار و ۲۰۰ بهورز، مراقبین سلامت، و ۷ هزار و ۵۰۰ بسیجی مشارکت کرده و به صورت غیرحضوری و تلفنی اطلاعات خانوارهای گیلانی را جمع آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه پوشش این طرح در برخی از شهرستان به بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن شهرستان رسیده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا سه روز آینده این طرج با سرعت بیشتری اجرایی شود.

زارع با تأکید به نقش این طرح در پایش و غربالگری ویروس کرونا در استان گیلان، بیان کرد: هزار و خانه بهداشت، ۲۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در ساعات اداری در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۹ مرکز نیز بعد از ساعت اداری در این زمینه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: از این تعداد ۱۷ مرکز به صورت شبانه روز و ۲۲ مرکز نیز به صورت ۱۶ ساعته هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.