این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

تغییر نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مدیریت کرونا در گیلان 

در پی انتقادات فراوان بر سر انتصاب شخصی نا آشنا با وضعیت کمبودها و ظرفیتهای گیلان برای مقابله با شیوع کرونا ، دکتر مهدی شادنوش نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان که به  مدت دو هفته با حضور در گیلان برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت داشت ، با حکم جدید دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر کرد و دکتر محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه جایگزین وی شد.

مردم گیلان با انتقاد از بی توجهی به رفع کمبودهای درمانی استان به رغم بیان مکرر مشکلات از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طول سالهای اخیر ، انتظار دارند با توجه به بومی بودن و مسئولیت دکتر محمد حسین قربانی بعنوان نایب رییس کمیسیون بهداشت موجب بهبود اوضاع بهداشت و درمان گیلان در این شرایط حاد شود .

نماینده سابق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان در مراسمی که برای قدردانی از زحمات وی برگزار شد گفته، امروز تیم مقابله با کرونا در استان منسجم تر شده اما با توجه به شرایط موجود باید خود را برای کاری جهادی ، طاقت فرسا و زمانبر آماده کنیم.

کرونا و مشکلات دارویی بیماران در گیلان

در گزارش کرونا و مشکلات دارویی، به دغدغه های بیماران و خانواده های مبتلا به بیماری کرونا و دردسرهای تهیه دارو در گیلان از کمبود دارو و اقلام بهداشتی، احتکار آن توسط برخی افراد و افزایش قیمت پرداخته شده  است.

در این گزارش از قول نماینده وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان امده که تعداد داروخانه های عرضه داروهای کرونا به چهار مورد افزایش داده شده و  در شهرهای لاهیجان، آستارا، تالش و انزلی نیز ارائه دارو  انجام می شود.

همچنین به منظور ساماندهی این شرایط سامانه ای طراحی شده که قابلیت رصد مصرف کنندگان و توزیع کنندگان را دارد و اجرای این طرح طی چند روز اخیر تا حدود از شدت این مساله کاسته است.

گیلان نیازمند توزیع عادلانه امکانات مقابله با ویروس کرونا است

در خبری دیگر ؛  نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد  از کمبود امکانات مقابله با ویروس در  استان گیلان خواستار توزیع عادلانه امکانات برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ شده است.

ورود به گیلان ممنوع شد

با توجه به عدم توجه مردم به سفرنکردن و  اشتیاق برخی برای گذران این دوران در گیلان و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا؛ ورود خودروها از مبادی ورودی به استان به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و غذایی و امدادی ممنوع شده است.

استاندار گیلان در خبری بیان داشت: گیلانی ها مردمانی مهمان نواز هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان از هم اکنون و در ایام نوروز هم هیچ مهمانی را نمی پذیریم.

سومین پرستار گیلانی نیز به دلیل کرونا درگذشت

سومین پرستار گیلانی نیز شب گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در رشت در گذشت و گزارش ها حاکی از درگذشت یکی از متخصصان اطفال اهل انزلی در این شهر است.

نامه سرگشاده اصحاب رسانه گیلان به استاندار

جمعی از اصحاب رسانه گیلان با انتشار نامه سرگشاده ای خواستار توجه استاندار به مواردی برای کنترل بیماری کرونا شدند، قرنطینه کامل شهر به صورت تعطیلی اجباری تمامی بنگاه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و تفریحی غیرضروری و بستن گذرگاه های ورودی و جلوگیری از ورود مسافران تا اطلاع ثانوی، ارائه تسهیلات مالی و کمک به اقشار کم درامد و مساعدت با کارفرمایان در حوزه های بانکی و تامین اجتماعی  از جمله مهمترین خواسته های اصحاب رسانه در این نامه بود.

استاندار گیلان نیز در پاسخ به نامه سرگشاده اصحاب رسانه با بیان اقدامات و برنامه ها برای کنترل بحران کرونا از جمله تجهیز بیمارستانها ، قرنطینه استان، تامین تجهیزات پیشگیری و تلاش برای کمک معیشتی به اقشار کم درامد بیان داشت: از بحران عبور می کنیم.

هشت پرواز فرودگاه گیلان لغو شد

در ادامه لغو پروازهای فرودگان گیلان؛ امروز "شنبه" ۱۰ پرواز تعریف شده بود که تنها دو پرواز رفت و برگشت عسلویه- رشت  از سوی شرکت هواپیمایی کاسپین انجام شد.

نانوایی های متخلف پلمب و هر گونه اجتماعی در رشت تعطیل شود

فرماندار شهرستان رشت نیز در نشست خبری مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه هر گونه اجتماعی باید تعطیل و به بعد موکول شود، اضافه کرد: رعایت بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا در نانوایی ها باید جدی گرفته شود در غیر اینصورت واحدهای متخلف پلمپ می شود.

۱۲۴ هزار و ۷۹ نفر در ورودی های گیلان برای مقابله با کرونا پایش شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز گفت: ۱۲۴ هزار و ۷۹ نفر از سرنشینان ۴۱ هزار و ۱۶۹ خوردو در مدت هشت روز در ورودهای استان گیلان به لحاظ تب سنجی پایش شده و هشدارهای لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا به آنها داده شد.

۸۰بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در آستارا بهبود یافتند

در حوزه شهرستان های گیلان نیز فرماندار آستارا گفت: ۱۱۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و ۸۰ نفر از آنها بهبود یافته و مرخص شدند و ۲۸ نفر تحت درمان هستند.

پرستاران شرق گیلان نیاز فوری به تجهیزات حفاظتی دارند

نظام پرستاری شرق گیلان با اعلام نیازهای فوری و ضروری به ماسک، لباس و تجهیزات حفاظتی در بیمارستان های شرق گیلان، طی فراخوان عمومی از مردم و خیرین خواستار اهدای کمک کرد.

خانه امن خودت را رها نکن؛ قاتل پشت در کمین کرده است

در گزارش خانه امن خودت را رها نکن؛ قاتل پشت در کمین کرده است به این مهم پرداخته شده که مردم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود که در این راستا خانه امن ترین مکان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.