شهرود امیرانتخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام بمنظور کاهش مراجعه حضوری در راستای مبارزه با ویروس کرونا و برای پیگیری امور و درخواست ها انجام شده است.

وی اظهار کرد : در این راستا حتی امکان پیگیری پروژه های سرمایه گذاری نیز از این طریق فراهم شده است.
نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر کردند و در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند اما امسال با توجه به وضعیت شیوع گسترده ویروس کرونا در استان تمامی اقدامات برای توقف این سفرها و مدیریت وکنترل شیوع این ویروس در دست انجام است.
چنانکه سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان روز جمعه اعلام کرد: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز جمعه ورود خودروها به استان ممنوع شده است و ورود خودروها از مبادی ورودی به استان به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و غذایی و امدادی ممنوع شده است.
 ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در نشست مقابله با ویروس کرنا با بیان اینکه غربالگری در ورودی ها و خروجی های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر تشدید می شود، گفت: این موضوع به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است؛ البته چنانچه معدود افرادی هم که ناگزیر به ورود به استان هستند غربالگری می شوند و اگر دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.

گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

گیلان از کانون های اصلی آلوده به ویروس کرونا در کشور است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.