نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ستاد مدیریت کرونا در گیلان روز پنجشنبه در این رابطه به ایرنا گفت : طی تمهیدات اتخاذ شده با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری کرونا و ضرورت بسیج همه امکانات استان، طی تفاهمی که با سپاه قدس گیلان انجام شد، این قرارگاه مشترک با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان از امروز در استان فعال شد.

 دکتر مهدی شادنوش عنوان کرد : این قرارگاه مشترک با به کارگیری همه امکانات لجستیکی و توان نیروی انسانی سپاه در کنار نیروی تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته تا در یک تعامل هر چه تمامتر و هماهنگی ظرفیت ها و امکانات، مدیریت این بیماری را در سطح استان در دو حوزه بهداشت و نیز درمان انجام دهد.

ایجاد محلهای اقامت سلامت

 وی گفت : در قالب فعالیت این قرارگاه به منظور ساماندهی شرایط موجود و کاهش فشار کار و پرهیز از تشدید وضعیت در حوزه درمان محلهای اقامت سلامت به عنوان مراکز پشتیبان بیمارستان ها ایجاد شده تا تمرکز بیمارستان ها بیشتر بر روی بیماران بدحال و دارای شرایط حاد قرار گرفته و بیمارانی که نیاز است صرفا تحت نظر باشند در محل های اقامت سلامت نگهداری می شوند تا هم از فضای بسیار آلوده بیمارستان ها دور باشند و هم به بیماران به تناسب شرایط و نیازهایشان خدمات لازم ارائه شود.

 وی تصریح کرد : در حوزه بهداشت هم با کمک نیروهای شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  و نیروهای بسیج که در سراسر استان فعال هستند در قالب طرحی مشترک نسبت به ارائه آموزش های لازم به مردم و ارائه اطلاعات و اخباری که می تواند خانواده ها را در کنترل این بیماری کمک کند اقدام می شود.

 وی تصریح کرد : همچنین ضدعفونی مراکز عمومی و کمک به ضدعفونی کردن محل های زندگی مردم با کمک خود آنان و نیز مراقبت و حفاظت از اقشار و خانواده های آسیب پذیر اجتماعی در قالب قرارگاه مشترک از دیگر اقداماتی است انجام می شود.

 اولویت اول سپاه قدس گیلان مبارزه با این بیماری است

وی تصریح کرد : با دستور سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان به تمامی نیروهای  این مجموعه، در واقع مبارزه با این بیماری اولویت اول سپاه در استان اعلام شده است و تمامی نیروها برای مبارزه با این ویروس مرموز به حالت آماده باش درآمده اند و قرار است به طور جدی با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه همکاری و تعامل کنند.

وی گفت : حضور فرمانده در قرارگاه و همکاری با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی نشان دهنده اهمیت موضوع و ضرورت به کارگیری همه امکانات استان است.

 وی تصریح کرد : با این حال اگر همه امکانات استان هم برای مقابله با این ویروس بسیج شود اما همکاری و مشارکت تک تک مردم استان را نداشته باشیم به طور قطع تمامی این تلاش ها بی ثمر خواهد بود.

 وی تاکید کرد : دریافت نتیجه موثر از این تلاش ها در گرو مشارکت همه مردم و درک جدیت و خطر این موضوع از سوی مسئولان استان و همراهی و همکاری همگان در این مساله مهم از ابعاد مختلف می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.