این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا در استان است که طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی خروجی ایرنای گیلان منتشر شده است.

آزمایشگاه تشخیصی کرونا در گیلان راه اندازی شد

راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در گیلان خبری بود که امروز از قول نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در استان گیلان منتشر شد و بر این اساس از این پس تمامی تست های نهایی بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در استان انجام می شود چنانکه همین امر موجب شده تا به یکباره آمار افراد مبتلایان جدید که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود رشد زیادی داشته باشد و از ۲۸ نفر شناسایی جدید تا دیروز امروز به نفر مبتلای جدید رسیده است.

افزایش ظرفیت تخت ها به ۲ هزار و ۳۰۰ مورد در گیلان 

شادنوش همچنین در مصاحبه با ایرنا هم امروز از افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی ویژه بیماران تنفسی و افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت در استان خبر داد و باز هم بر ضرورت ماندن مردم در منازلشان تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت : جز به ضرورت از منزل خارج نشوید.

بازدید دبیرکل هلال احمر کشور از تیم های تب سنجی گیلان برای مقابله با کرونا

برای تب سنجی و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از جمعه گذشته در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا مستقر شدند که در اجرای آن مراکز بهداشت و نیروی انتظامی نیز همکاری دارند، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در سفر به گیلان بازدید از فعالیت این تیم ها داشت.

به ماسوله نیایید

در راستای آگاه سازی مردم برای ماندن در منازل و پرهیز از سفر و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز از گردشگران تقاضا کرد تا برنامه ریزی برای سفر به شهرک تاریخی ماسوله را بعد از بحران کرونا موکول کنند.

انزلی در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد 

این درحالی که آمارهای مسئولان بیانگر سفرهای قابل توجه در روزهای گذشته به کانون آلودگی کرونا یعنی گیلان است و بندر انزلی از جمله مناطق مقصد مسافران بوده است چنانکه سخنگوی شورای سلامت انزلی امروز گفت : با هماهنگی دادستان وضعیت انزلی در خصوص شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام می شود، با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در انزلی، شهروندان در جهت کمک به مهار این ویروس خطرناک، به هیچ عنوان از خانه های خودخارج نشوند.

از ۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در انزلی ۳۳ نفر ترخیص شدند

 رییس شورای سلامت انزلی در خبری دیگر با اشاره به وجود ۷۳ بیمار حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا از ترخیص ۳۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا  در این شهرستان خبر داد و بدون ذکر آمار فوتی ها گفت که تعدادی از این افراد نیز طی روز گذشته جان باخته اند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان: مردم می‌توانند از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در گفت و گویی با ایرنا، اعلام کرد : مردم می توانند با استفاده از لینک https://test.corona.ir وارد سایت شده و از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند.
 

سوختگیری با امکانات اولیه بهداشتی 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نیز با بیان اینکه براساس ابلاغیه به جایگاه داران سوخت، سوخت گیری به طور کامل باید توسط پرسنل جایگاه انجام شود، گفت: باید رانندگان برای سوختگیری جهت پیشگیری و مقابله با کرونا تجهیزات بهداشتی اولیه همچون دستکش یکبار مصرف حتما همراه داشته باشند.

ویروس کرونا  با فریزکردن نابود نمی شود

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه فریزکردن نان ویروس کرونا را از بین نمی برد، گفت: نابودی ویروس کرونا با فریزکردن نان از نظر علمی ثابت نشده است.

 ساعت کاری واحدهای صنفی رشت محدود شد

کاهش ساعات کاری واحدهای صنفی هم از دیگر اقدامات برای مقابله با شیوع کروناست و بر این اساس ساعت های کاری واحدهای صنفی مستقر در بازار مرکزی شهر رشت از ساعت ۱۰:۳۰دقیقه تا ۱۸:۳۰ دقیقه  و ساعت کاری واحدهای صنفی مستقر در سایر خیابان ها و محلات از ساعت ۱۰ تا  ۱۳ و  نیز ۱۶ تا  ۱۹ عصر  می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.