به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شادنوش شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۹ آنفلوآنزا در آمریکا ۶۱ هزار نفر را به کام مرگ برد، اظهار کرد: این در حالی است که ویروس کرونا جدید تاکنون زیر دو هزار و ۷۰۰ نفر را در جهان کشته است.

شادنوش با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از این ویروس بسیار ناچیز است، افزود: افراط و تفریط و رعایت نکردن بسیاری از نکات بهداشتی دلیل شیوع راحت این بیماری در سطح جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه شهروندان بخواهیم که در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند، گفت: رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در اماکنی که افراد زیادی حضور دارند باید خودداری کنند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت برای مدیریت کرونا در گیلان با بیان اینکه مسئولان با همه امکانات موجود تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را ارائه دهند، گفت: شماره ۴۴۰۱ از امروز به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهد بود راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد امیدواریم بتوانیم با مردم ارتباط مناسبی برقرار شود و پاسخگوی ابهامات باشیم.

وی با بیان اینکه باید با ارتباط بیشتر با مردم از میزان اضطراب و نگرانی موجود در جامعه کاسته شود، ادامه داد: در وضعیت آرام می‌توانیم این ویروس را مدیریت و آن را کنترل کنیم.

شادنوش در ادامه در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت وعده داده بود که پکیج‌های بهداشتی برای مردم گیلان همانند قم ارسال کند، گفت: وزارت بهداشت به عنوان هماهنگ کننده به دنبال انجام امور است بسیاری از موارد همانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید توسط کارخانجات تولید شود ولی اقدامات صورت گرفته و در جلسه سه شنبه سخنگوی دولت با وزیر صمت وعده‌های داده شده که امیدواریم امکانات به دست ما برسد تا بتوانیم توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع این اقلام نیز در گام نخست اولویت با کادر درمان و پزشکی است و سپس این لوازم در مکان‌های بخصوص که اطلاع رسانی خواهد شد در میان شهروندان توزیع خواهد شد، افزود: شهروندان نیز باید همکاری لازم در این زمینه انجام دهند.

شادنوش با تأکید بر اینکه هموطنان از مسافرت به استان گیلان جدا خودداری کنند، اظهار کرد: متأسفانه در برف اخیر شاهد بودیم به رغم تذکر نیروی انتظامی هموطنان به این استان مسافرت کردند و برای ساعت‌ها در برف گیر کرده و مشکلات را برای استان به وجود آورند.

وی با بیان اینکه این امکان اینکه وجود ندارد که یک راه در کشور بسته شود، گفت: بهترین کار جلب مشارکت مردم در این زمینه گام برداریم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان به نقش رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد و از مردم خواست برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1365378
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.