جان احمد آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تمامی اماکن برگزاری مراسم شادی و سوگواری ، سالن های ورزشی ، استخرها و اماکن پرجمعیت و پر تردد که برنامه های آن ها می تواند به زمان دیگری که خطر این بیماری در استان فروکش کرده ، موکول شود ، اعلام کرده ایم که باید تعطیل شوند.

وی یادآور شد: رستوران ها نیز فقط می توانند پخت غذا داشته باشند و تا اطلاع ثانوی  حق پذیرش مشتری در محیط رستوران را ندارند.

 آقایی،  خاطر نشان کرد: با واقعیت تلخی روبرو هستیم که این ویروس امروز وارد استان ما شده و یک آسیب و تهدید جدیست که هیچ کسی از آن مصون نیست مگر اینکه با  مهار و کنترل آن با این بیماری مقابله و از شیوع آن پیشگیری کنیم .

 وی تصریح کرد: اگرچه این بیماری خیلی خطرناک نیست اما سرعت انتشار آن بسیار بالاست؛  و امروز ۳۰ کشور جهان با این پدیده مواجه شده اند؛ از این رو برای پیشگیری از ابتلا به این  ویروس چاره ای نداریم مگر آنکه همه کمک کنیم و با رعایت توصیه پزشکان و متخصصان  از این بحران به سلامت عبور کنیم ؛ چرا که گفته می شود با  گرم شدن هوا این پدیده نیز مهار خواهد شد.

آقایی،  پیشگیری از ابتلا به این بیماری را از سه طریق کسب اطلاعات صحیح و آگاهی درباره این بیماری و رعایت توصیه های بهداشتی ، کاهش جمعیت در فضاهای پر ازدحام و پر تراکم، عدم تردد و تجمع غیر ضروری و استفاده از ابزارهای بهداشتی همچون ماسک، پد  و محلول های ضد عفونی کننده عنوان کرد.

وی  از مردم خواست تا مراسم  خود اعم از شادی ، جشن و یا عزاداری را  به منظور پیشگیری و مقابله با کرنا ویروس به  تعویق اندازند و گفت: شهروندان اگر با  جاهایی همچون عکاسی  قرار داد بسته اند، قراردادشان محفوظ خواهد ماند.

معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری گیلان اولویت دستگاه قضا را جان مردم عنوان و  تاکید کرد : دستگاه قضایی پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد است و در  همین راستا، اقدامات پیشگیرانه ای را برای حفظ سلامت جان و حقوق مردم انجام می دهد و انتظار دارد تمامی مردم نیز برای سلامت خود و عزیزان شان همکاری های لازم را انجام بدهند تا به سلامت از این مرحله از مشکلات نیز عبور کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.