ناصر عتباتی روز دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان دادگستری استان با اشاره به رویکرد قوه قضاییه مبنی بر لزوم حبس‌زدایی بویژه در محکومیت‌های مالی خواستار آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم مبنی بر هوشیاری در عقد قراردادها و تنظیم اسناد مالی شد.

او گفت: هر قدر اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی مردم افزایش یابد به همان میزان از بروز اختلاف‌ها و دعاوی حقوقی پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آمار ۱۱ ماهه سال جاری و افزایش ۲۰ درصدی بازدید قضات از زندان‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی حبس زدایی است که بازدید قضات از زندان‌ها بر استفاده بیش از پیش قضات از مجازات‌های جایگزین حبس موثر خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های تحت قرار و نیز بررسی وضعیت محکومان مالی و نیز استمرار مبارزه جدی و قاطعانه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی، مشروبات الکلی، مواد مخدر و جرایم خشن و نیز فرهنگ‌سازی در کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی بویژه نشریات و صداوسیما تاکید کرد.

یوسف خدادادی ،معاون قضایی،اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۵ نفر از محکومان مالی با مبلغ محکومیت ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند. 

وی افزود: این مبلغ از طریق گذشت شکات، کمک‌های بلاعوض ستاد دیه، ارائه تسهیلات بانکی و اعسار و تقسیط فراهم شده است.

وی اظهارداشت: معماری فرهنگی خوبی در این استان شکل گرفته که بر اساس آن بسیاری از هزینه‌های زاید مراسم از سوی مردم برای کمک به زندانیان ستاد دیه استان پرداخت می‌شود. به گزارش ایرنا ، در این جلسه مراسم آزادسازی ۴۱ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مالی استان با مبلغ محکومیت ۵۴ میلیارد ریال برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.