آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: طی هفته اخیر رقابت بین کاندیداها و طرفداران آنان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم اما پس از اتمام انتخابات، تمامی کاندیداها و طرفداران آنان باید برای اعتلای کشور رفاقت کرده و کینه ها و گفتمان های تند را کنار بگذارند.

وی افزود: همچنین از مردم تقاضا دارم که به افرادی رای بدهند که شجاع باشند و باید افراد اصلح را انتخاب کرده تا آنان بتوانند تصمیمات تاثیرگذاری را در مجلس شورای اسلامی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه به سیاست گفتمان همراه با مقاومت اشاره و بیان کرد: شعار ما مقاومت و گفتمان است اما باید دید که با چه اشخاصی باید گفتمان کرد و  با آمریکا که جنایتکاران  و یزیدیان  زمانه هستند نمی توان گفت و گو کرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی ، مقاومت و ایستادگی باعث سرافرازی مردم ما شده و گفتمان سودی نداشته چون جنایتهایی که آمریکا و ترامپ انجام داده هیچوقت از ذهن مردم ما پاک نخواهد شد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اینهایی هم که دم از گفتمان می زنند منظورشان گفتمان با آمریکاست و در حالی که حدود ۳۰ میلیون جمعیت پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی را تشییع کردند این افراد هنوز در فکر گفتمان با آمریکا هستند.

وی همچنین به تورم موجود در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تورم هم اینک به ۳۷ درصد رسیده که رقم بسیار زیادی است و مسئولان این حوزه نباید اجازه دهند که اقلام مورد نیاز مردم افزایش یابد و باید مسئولان کاری کنند که مردم که همیشه در همه صحنه ها حضور دارند از فشار اقتصادی خارج شوند.

آیت الله فلاحتی در ادامه خطب های این هفته نماز جمعه رشت به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان اشاره و اظهار کرد: مداحان افراد تاثیرگذار در جامعه هستند و  باید به گونه ای رفتار کنند که مسایل دینی در میان مردم بیش از پیش ترویج شود و با توجه به اینکه ملت ایران با همه ملتهای تاریخ تفاوت دارند ، مداحان باید روح سلحشوری را در میان مردم زنده نگهدارند.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.