پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های مجموعه کتابخانه های عمومی رفع نیازهای مطالعاتی مخاطبان و عموم مراجعان به این مراکز است، اظهار کرد: کتابخانه ها امروز مکانی امن و دسترس برای اقشار مختلف مردم هستند.

وی با بیان اینکه در مجموعه ۹۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گیلان در حال فعالیت است، افزود: بیش از یک میلیون و ۵۸ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نیاز کتابخانه های عمومی استان به منابع و کتاب‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند توسعه کتابخانه ها در افق ۱۴۰۴ که شامل توسعه کتابخانه های عمومی، احداث کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه و نیز بروز رسانی کتاب‌های کتابخانه های همواره نیازمند به روز کردن منابع و کتاب‌ها در کتابخانه ها هستیم.

کرمی در ادامه یکی از مهمترین برنامه‌های سراسری در دست اقدام این مجموعه برای تأمین منابع و کتاب کتابخانه های عمومی را برگزاری پویش اهدای کتاب توسط مردم عنوان و تصریح کرد: این پویش سراسری اهدای کتاب از ابتدای اسفند ماه امسال و با شعار «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: مردم فرهیخته استان گیلان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بلا استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

کرمی به اهداف برگزاری این پویش فرهنگی نیز اشاره و اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه ها و ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم آوردن امکان دسترسی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.