پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهر چوبر شهرستان تالش، اظهار کرد: این کتابخانه مزین به نام مبارک سردار دل‌ها «حاج قاسم سلیمانی» است.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سرافرازانه سردار بزرگ سپاه اسلام، گفت: تصمیم گرفته شد این کتابخانه به نام مبارک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه این کتابخانه در زمینی به مساحتی بیش از ۵۵۰ متر مربع ساخته شده است، افزود: کتابخانه عمومی شهید «حاج قاسم سلیمانی» ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه، ۲۰ بهمن ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری می‌رسد.

کرمی همچنین افزود: این کتابخانه عمومی به عنوان پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان تالش در زمینی که از سوی شهرداری چوبر واگذار شده بود به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و همیاری بنیاد برکت طی ۹ سال احداث و تکمیل شد.

وی به مشخصات بنا این کتابخانه اشاره و تصریح کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلف از جمله مخزن اصلی، بخش مرجع، نشریات، امانت، نمازخانه، سالن‌های مطالعه خانم‌ها و آقایان، فعالیت‌های جنبی، مستقل کودک و سامانه جستجوی کتاب بوده و به امکانات به روز کتابخانه ای تجهیز شده است.

گفتنی است، شهر چوبر در ۱۱۵ کیلومتری مرکز استان گیلان واقع شده است و پیش از این در لیست شهرهای فاقد کتابخانه استان قرار داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.