پیمان اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این تعداد به دلیل سرخوردن ، سقوط و تروما در جریان برف و یخبندان اخیر دچار مصدومیت شدند که توسط تیم های فوریت های پزشکی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۱  نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند، افزود : ۴۶ مادر باردار توسط فوریتهای پزشکی استان گیلان به مراکز درمانی استان گیلان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان بیان داشت: ۱۵۱ مورد نیز انتقال بین مراکز درمانی توسط مرکز MCMC "مرکز پایش مراقبت های درمانی" توسط این  مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی اورژانس در برف و یخبندان اخیر از " هفت صبح دوشنبه گذشته تا هفت صبح امروز شنبه " خاطر نشان کرد: در این مدت، یک هزار و ۴۶۵ امدادرسانی به مردم از سوی اورژانس گیلان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان بیان داشت: در این مدت، چهار هزار و ۵۶۷ بار زنگ واحد ارتباطات "مرکز پیام اورژانس" به صدا در آمد و بالگرد اورژانس گیلان نیز برای انتقال ۲ خانم و یک آقا ، ۳ بار به پرواز درآمد.

بارش  سنگین برف در گیلان که از یکشنبه شب ۲۰ بهمن تا عصر سه شنبه ۲۲ بهمن در استان ادامه داشت ، موجب بروز مشکلاتی در بخش های مختلف استان شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اضافه کرد: جوان ۲۰ ساله ای که بر اثر بیماری قلبی در بیمارستان امینی لنگرود بستری بود، امروز از طریق امداد هوایی به بیمارستان حشمت رشت منتقل شد.

۱۱۵ گیلان دارای ۱۳۸ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه هلیکوپتر امداد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.