آیت الله فلاحتی  در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت:همه  اعم از مردم و مسئولان را مقصر دانست و گفت: همه در مشکلات ایجاد شده مقصر هستند و  اگر تمهیدات از قبل اندیشیده می شد ،از وقوع ۷۰ تا ۸۰  درصد این معضلات جلوگیری می شد.

وی با انتقاد از ستاد بحران گیلان گفت:  ستاد بحران  قبل از این بحران چه کرد؛ من عذر می خواهم چرا که باید در جلسات ستاد بحران شرکت می کردم و به انها راهکار می دادم که البته وظیفه من این نیست.

وی همچنین زیرساختهای موجود در استان به ویژه در بخش برق را ضعیف خواند و متذکر شد: زشت نیست که از استان های مجاور برای درست کردن و رفع مشکل برق به استانی بیایند که روزی رتبه اول کشور را داشت .

آیت الله فلاحتی با اشاره به  تجربه برف طی سالیان گذشته گفت: چرا تیرهای برق با کمترین برفی سقوط می کنند ؛ چرا اکنون می خواهند ۵۰ میلیارد تومان اختصاص بدهند که اکنون با بالگرد  به مردم آذوقه برسانند.

نماینده ولی فقیه در افزود: همه مسئولان دولتی ضعف نشان دادند و عده ای نیز در موقعیت زد و بندهای مالی و سیاسی بودند و همچون خانه ای که پدر و ماد ر و فرزندان به کتک زدن همدیگر می پردازند از اوضاع استان غافل شدند.

 وی از زیر نویس شبکه خبر  نیز انتقاد و بیان کرد: مگر مردم گیلان فقیرند که زیر نویس شبکه خبر نوشته بین مردم گیلان بسته ههای غذایی توزیع شده ،غذا برای در راه ماندگان و گرفتار در برف توزیع شده  است .

  وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد : در  برخی مناطق همچون کوهرنگ اصفهان  برف شش تا هفت متر است اما آنها با مشکلات اینچنینی روبرو نمی شوند .

 آیت الله فلاحتی همچنین با انتقاد از فقدان مسئولیت پذیری و مشارکت عمومی  گفت: همه توقعات را نباید از دستگاهها داشت و باید مردم خود همت و کمک کنند تا مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

 وی گفت: در۵۰ سال قبل در  زمان منحوس پهلوی که توجهی به مردم نداشت، مردم خود تونل باز می کردند و خودشان را اداره می کردند؛ نباید به تکنولوژی های مدرن وابسته بود و باید تمهیدات لازم را از قبل بحران مردم نیز بیندیشند.

 وی گفت: مسئولان از مرکز آمدند اما دیر آمدند ؛ زیر ساخت ها فرسوده است که در این بحران بخشی از آن نمایان شد و باید مسئولان بازهم آماده باشند که تا پایان فصل زمستان با  مشکل روبرو نشوند.

وی با  بیان اینکه در طول این ۴۰ سال به زیر ساخت ها توجه کافی نشده ،  گفت:  برخی بیمارستان ها در حال فرسوده شدن است و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت که زمانی بسیار زیبا بود هم اکنون متخصصان توصیه می کنند به دلیل ورود آب های آالوده این رودخانه به دریا ماهی دریا نخورند چرا که سرطان زاست و ماهی پرورشی بخورند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: بودجه های هنگفت را برخی افراد سودجو  برای مرداب انزلی می گیرند اما همچنان شیرابه پسماندهای زباله سراوان  به این تالاب می ریزد.

 وی خطاب به مسئولان گیلان گفت: از ۴۰ سال قبل تا کنون چه کاری برای رفع پسماند انجام شده است.

وی با اشاره فرصت تبلیغاتی داوطلبان  نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبی که ریخت و پاش کند ارزش نماینده شدن ندارد .

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: نمایندگان بدانند که اگر در این دوره تخطی داشته باشند چه به مجلس بروند و چه نروند در دوره دیگر رد صلاحیت خواهند شد.

وی با بیان این که  آیا این قانون که هر کس رای بخرد ، مجرم است باید ۴۰ سال پس از انقلاب تصویب شود؛ اکنون  نیز جلسات انتخاباتی می گذارند و  در آن غذا می دهند که نوعی رای خریدن است.

 وی با تاکید بر ضرورت کار بلد بودن افرادی که قرار است  به مجلس راه یابند،  تصریح کرد: مردم  باید از رای دادن به کسانی که وعده های دروغ به مردم می دهند  خودداری کنند.

وی یکی از عوامل شهری که ۱۰ تا ۱۲ مدیر ندارد را نماینده آن شهرستان دانست و  اضافه کرد:  مردم نباید به نمایندگانی که به عزل و نصب مدیران می پردازد ، رای دهند

وی  خطاب به داوطلبان نمایندگی تصریح کرد: آزادانه جلسه برگزار کنید و برنامه های یتان را به مردم بگویید و از غرب پیروی نکنید.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت فامه ( س) گفت: حضرت فاطمه ( س) الگوییست که هر کسی به آن اقتدا کند ، سعادتمند می شود.

 وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن در زمان کنونی به جایی رسیده که از زن به عنوان ابزار استفاده می شود  گفت: برخی از شخصیت های سیاسی کشور باورشان شده  که باید زنواره بودن را به مردانه وار بودن تبدیل کنیم.

وی گفت: می خواهند  جایگاهی که اسلام برای زن قائل شده بگیرند و به آن شخصیت مردانه بدهند که این ظلمی فاحش است.

 برای انتخابات پیش رو (دوم اسفندماه) در سطح استان، حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است ضمن آنکه این استان ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.