سیداسماعیل میرغضنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بین ۱۵ تا ۲۰درصد برق مشترکین شهرستان بصورت موردی و به دلیل یخبندان شبانگاهی و صبحگاهی قطع است که نیروها  هم اکنون درصدد رفع مشکل هستند و  ۱۲۵ مورد از ۱۸۰روستای شهرستان نیز فاقد برق هستند.

وی در خصوص وضعیت آب در شهرستان لاهیجان نیز یادآور شد : آب مشترکین شهرستان نیز بصورت موردی قطعی است و این قطعی ها بیشتر بخاطر یخبندان های صبحگاهی بوده که شبکه های آبرسانی را بیشتر با مشکل مواجه کرده است و در بخش هایی که هم با افت فشار مواجه شدند که هم اکنون بخش عمده ای آنها مدیریت شده اما بین ۱۵تا ۲۰درصد مشترکان با قطعی و افت فشار آب مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مشکلی بنام بحران برف نداشتیم بلکه بحران قطعی برق بود، اظهار داشت: به علت حجم زیاد و بیش از حد انتظار برف و باران خدمات رسانی به مردم به کندی صورت گرفت ولی هم اکنون مسیر کمک از استان و اعزام بالگردی از وزارت نیرو به شهرستان، بخشی از مشکلات حوزه برق حل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به همکاری نیروهای کمک رسان به شهرستان لاهیجان، یادآورشد : چند دستگاه ماشین آلات سنگین از استان مازندران به این شهرستان اعزام شدند که در حال بازگشایی مسیر کمربندی بازکیاگوراب به سمت سراوان هستند و گروه های امداد رسان برق از وزارت نیرو با بالگرد به شهرستان اعزام و از دیروز با مستقر شدن در این شهرستان با تیم های منطقه همکاری می کنند و گروهی نیز به نمایندگی از سوی دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بررسی میزان خسارت های وارده شهرستان شده اند.

وی ادامه داد : دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور نیز درباره مشکلات این شهرستان پیگیری داشتند و دستورهایی را صادر و مبالغی را هم بابت پرداخت به شهرستان اعلام کردند و استاندار گیلان نیز دائم در تماس تلفنی هستند و موضوعات را کنترل می کنند.

فرماندار لاهیجان درخصوص راه های شهرستان نیز گفت : ۱۱۰کیلومتر از راه های روستایی لاهیجان که قسمت عمده آن در بخش رودبنه واقع است هنوز بازگشایی نشده است و فعلا مشکل اصلی راه ها هستند که با بازگشایی این راه خدمات رسانی نیز آسان می شود، خیلی از مسیرها در روستاها باز ولی به علت وزش باد دوباره این مسیرها پر می شوند.

وی با اشاره به اینکه از تمام امکانات موجود برای رفع مشکلات مردم شهرستان بهره گرفته شده است، افزود : مهمترین مشکل چند روز اخیر قطع برق بود.

میرغضنفری درباره مشکلات شبکه های برق شهرستان لاهیجان یادآور شد : برق موضوعی فراشهرستانی است و باید مدیریت استان تصمیم بگیرد و نظر دهد اما در مدیریت شهرستان نیز این دغدغه وجود دارد که اگر دوباره چنین بارش برفی ببارد باز احتمال تکرار چنین مشکلات و حوادثی هست چون زیرساخت برق شهرستان لاهیجان قدیمی و فرسوده است و باید فکری برای آن صورت گیرد.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت شهرستان لاهیجان خیلی بهتر از دو روز گذشته است، دیروز همین ساعت ۸۰ درصد شهرستان فاقد برق بود در حالی که امروز بیش از ۸۰ درصد منازل مردم برق دارند، دیروز در مسیرهای اصلی مشکل وجود داشت ولی امروز جاده های اصلی باز شده است.

فرماندار لاهیجان  از همه مردم شهرستان لاهیجان بابت قصوری که در خدمت رسانی برف پیش آمد، عذرخواهی کرد.

براثر بارش ۹۷سانتیمتری برف درشهر لاهیجان و بیش از یک متر در روستاهای بالادست طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برق شهرستان لاهیجان و راه های اصلی، روستایی و شهری در این شهرستان قطع ومردم این شهرستان با بحران مواجه شدند.

در این دو روز تردد در سطح شهر لاهیجان پیاده و فقط با چکمه و یا با خودروهای کمک دار امکانپذیر بود و نانوایی هایی که موتور برق داشتند می توانستند پخت نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.