علی اصغر آزاد در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اینکه به علت سرما و یخبندان تالاب، پرندگان برای تغذیه به سمت مزارع و زمین های کشاورزان در حاشیه تالاب می روند اظهار داشت: از ساکنان روستاهای حاشیه تالاب تقاضا داریم با این پرندگان که از شدت سرما به آنها پناه می آوردند مهربان باشند .

ﻭﯼ ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺄﻣﻮﺭﺍﻥ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﺎ ﺗﺨﻠﻔﺎﺕﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﺮﺩافزود :باتوجه به اینکه پایان مجوز شکار تا آخر بهمن ماه است ﺷﮑﺎﺭﭼﯿﺎﻥ ﺍﺯ ﺷﮑﺎﺭ و ﺯﻧﺪﻩ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ در این هفته ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ .
وی از کشف و ضبط سه قبضه اسلحه شکاری تک لول در حاشیه تالاب خبر داد و افزود: در این رابطه‌ یگان حفاظت محیط صومعه سرا شکارچیان متخلف را دستگیر کرد.
رئیس حفاظت از محیط زیست صومعه سرا در ادامه افزود : در چند مرحله دانه پاشی برای پرندگان در منطقه های حفاظت شده و در حاشیه پاسگاه های محیط بانی صورت گرفته است .

انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله انواع مرغابی از جمله خوتکا، نوک پهن، گیلار، تنجه، فیلوش، آنقوت، غاز خاکستری، انواع حواصیل ها، انواع آبچیلیکیان، باکلان ها، پلیکان، چنگر، به تالاب مهاجرت می کنند.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند. 
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.