مهدی ولی پور غروب روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از ابتدای شروع بارش برف در استان گیلان تا عصر امروز "چهارشنبه" امدادرسانی به ۶ هزار و ۳۹۱ نفر از در راه ماندگان از سوی هلال احمر استان گیلان انجام گرفت و اقلام و بسته های اضطراری زیستی و غذایی بین آنان توزیع شد.

وی با بیان اینکه سه نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف از سوی امدادگران به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود : ۷۱۰ نفر از نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب ۱۴۷ تیم، در عملیات مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر، تیم های واکنش سریع ، سپاه و تعدادی از سازمان های مردم نهاد نیز همکاری کردند.

وی با اشاره به فعالیت امدادهوایی جمعیت هلال احمر گیلان از صبح امروز "چهارشنبه" برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و روستایی که راه دسترسی به آنان امکان پذیر نیست، اضافه کرد: یک بالگرد دیگر به امداد هوایی هلال احمر گیلان اضافه شد و در زمان حاضر، دو بالگرد فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: ۱۶ شعبه جمعیت هلال احمر و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات این جمعیت برای امداد و نجات هموطنان گرفتار در برف و کولاک فعالیت دارند.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا عصر سه شنبه  ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای و بروز مشکلات عدیده برای مردم  شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.