رضا مدرس عصر سه شنبه با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان افزود: تاکنون برق ۲۰ روستا وصل شده و تلاش‌ها برای اتصال برق ۴۰ روستای منطقه سیل زده در حال انجام و همچنین ارتباط سیار منطقه به صورت کامل برقرار شده است.

وی افزود: هشت نقطه در مناطق سیل زده استان به طور کامل مسدود شده بود که در حال حاضر با احداث مسیر تردد موقت بازگشایی شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به خانه های خسارت دیده منطقه سیل زده شرق استان، گفت: از دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده روستایی در مناطق سیل زده شرق استان، حداقل ۴۵۰ واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند و بیشتر خانه های منطقه قابلیت اسکان را ندارند.

مدرس با بیان اینکه اطلاع رسانی قبل از جاری شدن سیل در استان انجام شده بود، افزود: در هرمزگان از قبل هماهنگی لازم جهت تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب انجام شده بود و به همین دلیل در این خصوص خسارت جانی در استان وجود نداشته است.

وی با اشاره به کمپ های اسکان اضطراری ایجاد شده در منطقه، گفت: در حال حاضر پنج کمپ اسکان اضطراری در منطقه دائر و کمپ دیگری نیز در منطقه گابریک در حال ایجاد است و در این مورد نیز در منطقه مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: فضا برای گروه های جهاد گر ایجاد شده، همچنین پیگیری فراهم سازی برای رساندن غذای گرم به مردم منطقه هستیم.

مدرس با تاکید بر اینکه اولویت اولیه امداد و نجات است، افزود: به منظور برآورد میزات خسارت سیل شرق هرمزگان، کارگروهی در ستاد بحران استان که در شهرستان جاسک مستقر می باشد، تشکیل شده که وظیفه برآورد خسارت های منطقه و ارایه گزارش به ستاد با آنها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: باید روستاهایی که در مسیر سیلاب و مسیل رودخانه قرار دارند جابجا و به مکان بهتری منتقل شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مدرس اظهار داشت: به مناطق در محاصره سیلاب، امداد رسانی با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه جاسک و هلال احمر استان، از ساعات اولیه آغاز شد و همچنان در مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمامی ارگان ها و نهادها بتوان تا فردا بعد از ظهر عملیات امداد و نجات در منطقه پایان یابد.

این مقام مسوول گفت:پس از اتمام عملیات امداد نجات، بحث بازسازی آغاز خواهد شد که باید گفت حجم خسارات به زیر ساخت ها و خانه های اهالی منطقه سیل زده شرق استان بسیار بالا است و توجه ویژه در بحث اختصاص بودجه را می طلبد.

فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان از پنجشنبه شب آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که به دنبال آن بیشترین بارندگی در شهرستان قشم و بندرعباس و بعد از آن در شرق استان ثبت شده است.

 طی بارندگی ها سیلاب زیادی در شرق هرمزگان به وقوع پیوست که روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بسیاری از خانه های اهالی روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.