بهبود معاشکار روز دوشنبه اظهار کرد: مسابقات آزاد مهارت هنرهای خانواده روز گذشته به مناسبت دهه مبارک فجر با مشارکت بانوانی از پنج آموزشگاه در ۱۲ حرفه در سالن آموزش مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا برگزار شد.

وی افزود: طراحی و دوخت لباس های اجتماعی، معرفی غذاها و صنایع دستی محلی و شناسایی استعدادهای برتر این مهارت ها از هدف های این مسابقات بود و با همکاری موسسات کارآموزی و بخش خصوصی برگزار شد.

وی ادامه داد: پریسا سیف درخشان در شلواردوز زنانه، بهاره بامحجوب، پروا مه پیما و توحیده حامد در ضخیم دوز، زهرا پورمحمد در مانتودوز، عهدیه لایق زاده، رعنا فالد و عهدیه یاور خواه در نازکدوز زنانه، فریبا کاویانی در الگوساز حجمی کار، رافت جوانی و میترا باقرزادگان در برشکاری و الگوساز تکدوز، زهرا کوششیان در عروسک بافی، سوینج نارنیا در قالی بافی، توحیده حامد در قلاب بافی، سودا وفایی در پوشاک دومیل، کیمیا دیبایی در شیرینی پزی درجه یک و نسترن قربانی در شیرینی پزی درجه ۲ برتر شدند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا بیان کرد: به منظور تفاهم با سمن ها برای آموزش مهارت های مختلف در محیط های کار واقعی، با روسا و کارشناسان اداره های بهزیستی، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و در خصوص راه اندازی رشته های مورد نیاز مرتبط با مشاغل دریا و بنادر با دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای باغچه سرا و رئیس اداره شیلات نشست های مشترک برگزار کرده ایم.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا اظهار کرد: این مرکز در سال ۷۵ در حاشیه جاده آستارا به تالش تاسیس شده و رشته های مهارتی تأسیسات، لوازم خانگی، اتومکانیک، صنعت ساختمان، کارآفرینی، صنایع غذایی، کارگاه برق و تراشکاری را آموزش می دهد و راه اندازی رشته های مهارتی مورد نیاز شهرستان در دستور کار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.