مازیار محمدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام استانداری گیلان مبنی بر بررسی های نقشه های پیش یابی هواشناسی و کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما، وزش باد، بارش برف در ارتفاعات و نواحی جلگه ای، مواج شدن دریا، لغزش زمین و غیره و ضرورت آمادگی دستگاه ها، تمهیدات لازم در این دانشگاه برای مقابله با برف احتمالی انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده در این باره، مکاتبه ای با تمامی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها انجام شده و هماهنگی لازم برای مقابله با برف احتمالی و ارائه خدمات مطلوب به بیماران صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با تمامی عوامل نظارتی و اجرایی در حوزه نگهداری تاسیسات زیربنایی و بررسی میزان و ذخیره سوخت، تجهیزات تامین کننده انرژی شامل تاسیسات برقی و غیره مکاتبات و هماهنگی های لازم انجام گرفته تا برای ارائه خدمات در صورت بروز برف احتمالی آمادگی داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان افزود: بر ضرورت آماده سازی تیم های مقابله با بحران به ویژه با تاکید بر حفظ سلامت گروه های هدف شامل مادران باردار و گروه های پرخطر، حفظ، شناسایی و پذیرش زودتر آنان در بیمارستان ها در صورت نیاز تاکید شده است.

وی بیان داشت: نظارت بر مادران باردار و گروه های پرخطر بر عهده شبکه بهداشت و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است که البته مکاتبات و هماهنگی های لازم در این باره با این مجموعه از سوی دانشگاه انجام گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان گیلان اظهار داشت: بیمارستان های استان برای حفظ زنجیره ارائه خدمات در برف احتمالی آماده باش هستند.

۳۶ بیمارستان، شامل ۲۶ بیمارستان دولتی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، ۹ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان مربوط به تامین اجتماعی "۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول "ص" در رشت فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.