آتش‌ گسترده‌ای از عصر روز گذشته ۱۷ بهمن ماه جنگل های مناطق مختلف گیلان از جمله شهرستان های رضوانشهر، تالش، آستارا، شفت، فومن، رودبار و سیاهکل را فرا گرفت که همچنان در گوشه و کنار این مناطق زبانه می کشد.

 تلاش نیروهای دولتی و مردمی تا این لحظه از گسترش آن جلو گیری کرده و موجب شده تا آتش در بعضی مناطق  مهار شود.

 نبود امکانات لازم و راه های دسترسی به محل های آتش سوزی در مواردی کار اطفای حریق را کند و با مشکل مواجه کرده که در این میان نیرو های مردمی با استفاده از ابزار های اولیه شامل بیل و کلنگ به کمک منابع طبعی و آبخیزداری شتافته اند.

 محمد جعفر گل محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر درباره آخرین وضعیت  آتش‌سوزی در این شهرستان گفت: این چندمین مورد از آتش‌سوزی است که در ۲۴ ساعت اخیر در این شهرستان روی داده است.

 وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی از شب گذشته آغاز شده، ادامه داد: شب گذشته نیروهای مردمی به کمک ما آمدند و در چندین نقطه آتش را خاموش کردند، اما با توجه به باد شدیدی که در منطقه می‌وزید کار برای ما مشکل شد و دوباره آتش شعله ور شده است.

 گل محمدی در زمینه علت این آتش سوزی ها تصریح کرد: در اکثر موارد عامل انسانی علت اصلی است، اما در حادثه اخیر هنوز عامل مشخص نیست، البته دیروز و امروز روزهای گرم، همراه تند باد بود و آتش نیز به سرعت به اطراف منتقل شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رضوانشهر همچنین از آتش سوزی جدید طی جمعه شب در مناطق رودبار سرا و خجه دره این شهرستان خبر داد و گفت: جنگل های روستای خجه دره واقع در محدوده جاده پونل به خلخال و اطراف روستای رودبارسرای رضوانشهر نیز طعمه حریق شدند که با کمک نیروهای مردمی مهار گردیده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دارای بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.