سعید سلطانی فر غروب سه شنبه در حاشیه افتتاح پیست دوچرخه سواری بین المللی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۰ ورزشکار به دلیل ادامه تحصیلات، ازدواج و سایر موارد به سایر کشورها مهاجرت کرده و دو، سه ورزشکار نیز پناهنده شده اند که البته هیچ یک از این موارد جنبه سیاسی نداشت.

وی افزود : با این وجود به عنوان شخص اول ورزش کشور اعلام می کنم که این ورزشکاران برای بازگشت به ایران هیچگونه مشکلی ندارند و آغوش گرم ایران و ملت عزیز ما به روی این ورزشکاران گشوده است و آنان می توانند با خیال راحت به میهن خود بازگردند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های ورزشی افتتاحی امسال اظهار کرد : طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که ۷۰۰ پروژه ورزشی طی امسال در کشور بهره برداری شود اما این تعداد با توجه به همکاری خوب استان ها و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به حدود ۸۰۰ پروژه افزایش یافته و تا پایان سال جاری این تعداد پروژه ورزشی افتتاح می شود.

وزیر ورزش و جوانان به تعداد پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح می شود اشاره کرد و افزود : طی این ایام  ۲۹۴ پروژه ورزشی در سطح کشور با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با افتتاح این تعداد پروژه ورزشی رقمی معادل ۷۶۶ هزار متر مربع به وسعت فضاهای ورزشی کشور افزوده می شود و با توجه به افتتاح سایر پروژه ها تا پایان امسال به طور قطع این وسعت فضای ورزشی افزایش خوبی می یابد.

وی در ادامه در زمینه حضور چهار تیم فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا افزود: تلاش ما بر آن است که هر چهار نماینده ایران در رقابت های جام باشگاه های آسیا با قدرت ظاهر شوند و در نهایت بتوانند مقام های ارزشمندی را کسب کنند.

سلطانی فر با اشاره به رقابت های مهم المپیک هم گفت: المپیک آوردگاه نخبگان است و ورزشکارانی محدود و نیز تیم های ملی به صورت محدود در رشته های ورزشی می توانند حضور یابند چنانکه در رشته شمشیربازی هشت تیم و در رشته والیبال ۱۲ تیم امکان حضور در المپیک را دارند که تیم ملی والیبال ما نیز جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کرد.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که ورزشکاران ما در رشته های مختلف بتوانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کنند اما نمی توان پیش بینی کرد که چه تعداد از ورزشکاران ما در این دوره از رقابت های المپیک حضور خواهند یافت در حالی که علاوه بر حضور تیم ملی والیبال،  ورزشکاران رشته های تکواندو،  کاراته،  کشتی و تیراندازی نیز توانستند نتایج خوبی را کسب کنند و امید است در المپیک ژاپن بتوانند حضور چشمگیر و شایسته ای داشته باشند.

پیست دوچرخه سواری بین المللی،  زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی فلکده رشت و همچنین سالن ورزشی چندمنظوره شهدای مدافع حرم فلکده نیز در مجموعه ورزشی سردارجنگل عصر امروز توسط وزیر ورزش و جوانان در رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

چند پروژه ورزشی در شهرستان رودبار و نیز سالن ورزشی چند منظوره تختی لاهیجان نیز پیش از ظهر امروز با حضور سعید سلطانی فر افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.