بخشدار بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه در آیین بهره برداری از این طرح ها که بصورت همزمان در روستای ششکل برگزار شد، گفت : آسفالت راه های روستایی ، احداث پل، اصلاح شبکه روشنایی معابر ، زیرسازی و بهسازی معابر ، احداث ساختمان دهیاری ، واحدهای بهداشتی و خدماتی ، یادمان شهدای والامقام، نصب دوربین های پلاک خوان معابر ، سنگ فرش و زیباسازی معابر و.. از جمله پروژه هایی است که از سوی دهیاران این بخش به انجام و بهره برداری رسیده است.

محمد حسن خواه، هزینه اجرای پروژه ها را حدود 7 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد : منابع آن از محل اعتبارات دهیاری های بخش مرکزی شهرستان تامین شده است.

بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن 71 روستا دارای 4 دهستان و حدود 44 هزار نفر جمعیت روستایی است و58 روستای این بخش دارای دهیاری است.

افتتاح یک واحد  تولید گل های زینتی در آستانه اشرفیه

همچنین امروز یک طرح گلخانه ای تولید و تکثیر گل های زینتی و آپارتمانی نیز در روستای استخربیجار آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این طرح تولیدی و کشاورزی گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت 5 هزار و 200 مترمربع احداث شده است.

حمیدرضا سلیمانی با اشاره به احداث 3 سالن گلخانه ای مسقف به مساحت 3 هزار و 600 مترمربع در این زمین افزود: برای اجرای این طرح تولیدی 13 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و 3 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی هزینه شده است.

به گفته وی، با راه اندازی این گلخانه برای 10 نفر اشتغال مستقیم و برای 25 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در زمینه تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی و آپارتمانی فعالیت می کند ، افزود : هم اکنون تعداد 60 واحد گلخانه ای مسقف به مساحت 39 هزار و 850 مترمربع در این شهرستان فعالیت دارد ضمن آنکه تعداد 11 واحد به مساحت 55 هزار مترمربع نیز در فضای باز به تولید و پرورش انواع گل و گیاه مشغولند.

در آیین بهره برداری از این طرح ها فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان آستانه اشرفیه حضور داشتند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و حدود 108 هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.