به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با زنان سرپرست خانوار در اداره کل بهزیستی گیلان، اظهار کرد: تلاش برای تعالی اهداف انقلاب و آرمان‌های شهدا بهترین عملکرد در دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه به رغم وجود کمبودها و کاستی‌ها در شاهد تحولات خوبی در سطح جامعه هستیم، افزود: سند ارتقای تاب آوری اجتماعی بین معاونت زنان و خانواده و استانداری گیلان از سال گذشته در دستور کار بود که امروز امضا و رونمایی شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی برای گیلان با توجه به شرایط این استان تنظیم شده و تکالیفی است که دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند، تصریح کرد: توسعه و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و غیره، توجه به خانواده و تعادل کار در خانواده، جهت گیری های است که در اسناد بالادستی بر اساس ابلاغیه سیاست‌های رهبری و سیاست‌های رئیس جمهوری درباره زنان به ویژه در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی زنان روستایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف توسعه جوامع محلی با رویکرد تاب آوری اجتماعی امضا شد تا آن را ارتقا دهیم، ادامه داد: سمن‌ها و فعالان اجتماعی سرمایه اجتماعی هستند و طرح‌های دولت بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود و برای افزایش توانمندی سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌های ویژه ای در دستور کار قرار دارد.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه هدف، توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد است، تأکید کرد: نقش آفرینی بهتر و بکارگیری توانایی‌های جامعه در راستای مبارزه با فقر، فساد و بیکاری از دیگر اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وی به شرکت ۱۲۰۰ سازمان مردم نهاد در دوره‌های آموزشی برگزار شده اشاره و بیان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی می‌تواند زمینه تحول در جامعه را فراهم کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تأکید بر حمایت از انجمن‌های صنفی، علمی و سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی و محیط زیست، اظهار کرد: دولت در سیاست گذاری‌های خود به نقش مشارکت‌های مردمی نیز توجه دارد.

وی با بیان اینکه فضا برای تضارب آرا برای مشارکت مردم باز است، افزود: دولت حمایت‌های لازم از زنان سرپرست خانوار را انجام خواهد. گیلان باید برای تحول خانواده تلاش مضاعفی انجام دهد و ارتقای مهارت‌های ارتباطی در راستای انجام گفتگوهای خانوادگی در دستور کار است که باید آموزش داده شود.

ابتکار به موضوع کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: طرح‌های متعددی در گیلان در حال اجرا است که ۳۰۰ زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد. در این مسیر تنها برگزاری دوره‌های آموزشی کافی نبوده بلکه باید به دنبال بهبود شاخص‌های اشتغالزایی نیز باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.