معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با بانوان کارآفرین گیلان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید سمن ها و فعالان اجتماعی را سرمایه اجتماعی می داند و معتقدم  طرح های دولت بدون مشارکت مردم به سرانجام نمی رسد .

وی با بیان اینکه دولت برای افزایش توانمندی سازمان های مردم نهاد برنامه های ویژه ای دارد افزود:  بیکاری ناهنجاری های جامعه ما را افزایش می دهد و در تلاشیم آن را ریشه کن کرده و از همه ظرفیت ها برای افزایش اشتغال در جامعه خصوصا در بین بانوان استفاده کنیم .

ابتکار با اشاره به اینکه اتکای به توانمندی های مردم تحول ایجاد می کند تاکید کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا کنون یکهزار و ۲۰۰ دوره آموزشی را برای سازمان مردم نهاد برگزار کرده تا شاخص اشتغال در بین بانوان بهبود یافته و صرفا به برگزاری دوره های آموزشی ختم نشود.

وی با بیان اینکه دولت از همه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های اجتماعی حمایت می کندتصریح کرد: دولت در تلاش است تا با ایجاد فرصت های لازم در مردم بسیج اجتماعی ایجاد کرده و از مشارکت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آحاد مردم برای توسعه همه جانبه کشور و کاهش مشکلات اقتصادی آنان استفاده کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به امضای موافقتنامه طرح تاب آوری اجتماعی با استانداری گیلان در راستای حمایت از شاخص های عدالت جنسیتی افزود: توسعه و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و غیره، توجه به خانواده و تعادل کار در خانواده از جمله برنامه هایی است که در اسناد بالادستی( ابلاغیه سیاست های رهبری تا سیاست های رئیس جمهوری) در خصوص زنان خصوصا در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی در زنان روستایی در دستور کار است .

ابتکار با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: فضا برای تضارب آراء برای مشارکت مردم در انتخابات باز است و معتقدم  همگی پای ارزش های انقلاب ایستاده اند و با همه سلایق و علایق پای صندوق های رای می آیند و مجلسی را انتخاب کنند که برایشان کار کند و یک بار دیگر انسجام و یکپارچگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه دولت همواره از سمن ها و فعالان اجتماعی حمایت می کند خاطر نشان کرد: زنان ایرانی در زمینه های مختلف نشان داده اند که در برابر همه تهدید ها و تحریم ها با تلاش و مقاومت ایستادگی می کنند و تنها نگرانی و دغدغه همه ما سربلندی کشورمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.