به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با تجلیل از ۱۶۶ تولیدکننده برتر ملی، ماه گذشته با حضور رییس جمهوری در تهران برگزار شد، هشت نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان گیلان در این دوره به عنوان برتر کشوری معرفی و تجلیل شدند.

"مجتبی رسولی" در بخش زنجیره تولید مرغ از استان گیلان به عنوان یکی از تولیدکنندگان نمونه کشوری در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت، این تولید کننده نمونه با ۷۱ سال سن دارای تحصیلات کارشناسی رشته کشاورزی و کارشناسی ارشد کامپیوتر است.

"

این تولید کننده برتر، نیروی انسانی ماهر و کارشناسان خبره را مهمترین نقطه قوت شرکت (سپید ماکیان) خود عنوان و اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر از مهمترین نقاط قوت در رشته های مختلف حوزه کشاورزی از جمله در تولید مرغ است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر، دو هزار و ۲۰۰ نیرو به صورت مستقیم و سه هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با شرکت یاد شده، همکاری دارند، افزود: حدود ۳۰۰ نفر از نیروهای این شرکت دارای مدرک لیسانس به بالا و مرتبط با شغل شان در حوزه های مختلف هستند.

رسولی با تشریح دلایل موفقیت خود در بخش زنجیره تولید مرغ بیان داشت: صنعت مرغداری مانند دیگر حوزه های کشاورزی متکی به تولیدات خرد و کوچک بوده و هست؛ نتیجه این است که ارتباط ضعیفی بین تولید کننده و بازار به وجود می آورد به عبارتی بازار حاکم بر تولید کننده است.

وی با بیان اینکه در صنعت مرغداری ، مرغدار برای تهیه خرید جوجه یک روزه، دان مرغ، دارو .. باید به بازار مراجعه کند، خاطر نشان کرد: از همه مهمتر ریسک فروش است، اینکه محصول را به بازار می برد و به ازای آن پول نمی دهند.

این تولید کننده برتر در بخش زنجیره تولید مرغ بیان داشت: با ورود به  صنعت مرغ متوجه این ریسک ها و خطرات شدم، تصمیم گرفتم تا از این ریسک ها رهایی یابم، بنابراین به سمت زنجیره تولید مرغ رفتم.

وی با بیان اینکه شرکت سپیدماکان در حال حاضر، بزرگترین تولید کننده مرغ انبوه کشور است، خاطر نشان کرد: شرکت دارای تعدادی مزارع مرغ مادر است، تولید تخم مرغ نطفه دار در این شرکت انجام و نطفه در شرکت تبدیل به جوجه یک روزه می شود.

این تولید کننده برتر در بخش زنجیره تولید مرغ بیان داشت: این شرکت دارای کارخانه دان ، کشتارگاه و شبکه توزیع است، در زمان حاضر، یکصد و ۱۰ مرغدار در استان گیلان طرف قرارداد با این شرکت هستند.

وی با بیان اینکه امسال افزون بر ۱۰۵ هزار تن مرغ زنده تولید خواهد شد و در ۱۰ ماه گذشته ، ۸۷ هزار تن مرغ زنده تولید شده، خاطر نشان کرد: در سال گذشته، در مجموع، ۹۰ هزار تن مرغ در این شرکت تولید شد که به دلیل فعالیت بیشتر و شرایط خوب میزان تولید در سال جاری افزایش می یابد.

رسولی ضمن قدردانی از نیروهای فعال در شرکت سپید ماکان بیان داشت: نیروی انسانی ماهر مهمترین نقطه قوت است که غفلت از آن، موجب خسران می شود.

برداشت افزون بر ۱۹ تن برگ سبز چای درجه یک در هر هکتار

مازیار نواواجاری تولید کننده برتر چای از شهرستان رودسر امسال در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برداشت ۱۹ تن و ۹۴۵ کیلو برگ سبز "درجه یک" چای را از دلایل انتخاب خود به عنوان تولید کننده برتر چای بیان و اضافه کرد: تاکنون کشاورزی این میزان برداشت برگ سبز چای "درجه یک" در یک هکتار زمین چای را به خود اختصاص نداده است.

نواواجاری با بیان اینکه هرس کردن، جوان بودن بوته چای، آبیاری، آزمایش خاک، محلول پاشی، استفاده از کودهای دامی، شخم، کاشت و چیدن صحیح از عوامل تولید برگ سبز چای درجه "یک" است، اظهار داشت: با رعایت این موارد و عملیاتی کردن آنها توانسته ام، به این موفقیت دست یابم.

وی اظهار داشت: در سال ۹۳ با تولید ۱۳ تن برگ سبز چای "درجه یک" در یک هکتار، از استان گیلان به عنوان تولید کننده برتر چای تجلیل شدم، امسال نیز با افزایش این میزان، برداشت افزون بر ۱۹ تن برگ سبز چای "درجه یک" در یک هکتار زمین چای، بار دیگر برتر شدم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه داران تمایل دارند که برگ سبز چای را از او خریداری کنند، خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ سال، برگ سبز چای درجه یک برداشت می کنم، هزینه کارگر نمی دهم ، خانوادگی برای برداشت برگ چای اقدام می کنیم و نهایت دقت را در برداشت برگ سبز چای به کار می گیریم.

وی بیان داشت: در برداشت برگ سبز چای به فکر این نیستم که زنبیل را پر کنم، بلکه تمام تلاشم برداشت باکیفیت برگ سبز چای است.

رسول علی نژاد تولید کننده برتر در حوزه ماهیان خاویاری متولد ۱۳۵۲در رشته کارشناسی ارشد رشته شیلات تحصیل کرده و مدیر فنی شرکت دریا خاوریار تالش است، او نیز در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

علی نژاد به خبرنگار ایرنا، گفت: شرکت دریا خاویار تالش از سال ۸۳ شروع به فعالیت کرد، اما فعالیت اصلی آن از سال ۸۵ انجام گرفت، ظرفیت اسمی این شرکت تولید ۳۰ تن گوشت، دو تن خاویار و ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی است.

این تولید کننده برتر در حوزه ماهیان خاویاری در تشریح دلایل انتخاب وی به عنوان نمونه‌های ملی بخش کشاورزی افزود: از سال ۸۶ "میکروسزارین مولدین خاویاری وحشی" را در شرکت انجام می دهیم، شرکت دریا خاوریار تالش اولین شرکت خصوصی در ایران است که تکثیر ماهیان خاویاری در آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در دریای خزر در سال ۹۰ برای اولین بار در این شرکت انجام شد و تاکنون هیچ شرکتی موفق به انجام این کار نشده، اظهار داشت: در سال ۹۶ به عنوان صادرکننده برتر خاویار در سطح کشور معرفی شدیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان به خبرنگار ایرنا، گفت: هشت نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی، به عنوان برتر کشوری انتخاب شدند، که از این تعداد ، سه نفر در بخش شیلات، ۲ نفر در بخش دامی و در هر یک از بخش های زراعی ، باغی و منابع طبیعی نیز هر کدام یک نفر نمونه کشوری شدند.

علی درجانی افزود: احمد بابازاده تولیدکننده برتر در بخش صنوبرکاری، رسول علی نژاد در حوزه تولید ماهیان خاویاری، حمیدرضا بابایی پور در بخش پره صیادی، احمد جوادی در تولید ماهیان گرم آبی، علی زهدی به عنوان برنجکار نمونه ، کریم نوید در تولید مرغ مادر، مجتبی رسولی در بخش زنجیره تولید مرغ و مازیار نواواجاری تولید کننده برتر چای در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.