حجت الاسلام کاظم حافظ نیا شامگاه دوشنبه در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در هیات فاطمیون در مسجد فاطمه (س) آستارا گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگوی بانوان مسلمان است و ترویج عفت و حیای فاطمی برای اصلاح و هدایت جامعه ضروری است.

وی ادامه داد: فداکاری های فاطمه (س) در دفاع از حق ولایت حضرت علی (ع) بر کسی پوشیده نیست و آن بانوی بزرگوار، پاسداری از امامت و ولایت را وظیفه اجتماعی قلمداد می کرد.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: آن بانوی بزرگوار اسلام امام حسن (ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را در دامان خود تربیت کرد و آنان نیز برای حفظ ارزش های اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حافظ نیا افزود: مردم کشورهای اسلامی باید مراقب فتنه های دشمنان باشند تا مسلمانان از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خارج نشوند.

 وی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ارزش های دینی و وحدت ملت به حیات تاثیرگذار خود ادامه می دهد و مردم، در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند.

وی بیان کرد: در زمان غیبت امام زمان (عج) مدیریت جامعه اسلامی بر عهده مقام معظم رهبری است و مردم و مسئولان، مطیع دستورات رهبر فرزانه انقلاب باشند.

مداحی، شعرخوانی و ذکر مصیبت از بخش های دیگر این آئین بود و به همین مناسبت در مصلای آستارا نیز عصر دوشنبه همایش بانوان فاطمی با هدف تبیین سیره حضرت زهرا (س) برگزار شده بود.

 ۱۹ دی تا ۹ بهمن ماه ایام فاطمیه است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۸۷ مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.