مریم بخشی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها شامل پنج زمین ورزشی در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه و آستارا ، یک سالن ورزشی در فلکده رشت، سالن تیرو کمان رشت ، زمین والیبال صومعه سرا، سالن ورزشی تختی لاهیجان و استخر رودبار می باشد.

وی افزود: کل مساحت این ۱۰ پروژه ورزشی ۲۷ هزار و ۲۷۵ متر مربع است که برای افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه ها، ۲۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده که این اعتبارات از محل وزارت نفت، بنیاد مستضعفان ، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و اعتبارات استانی می باشد.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات مهم و بین المللی در دهه فجر امسال در گیلان اشاره و بیان کرد: جام بین المللی نامجو که از ویژگی کسب سهمیه المپیک نیز برخوردار است، با حضور وزنه برداران زبده ایران و کشورهای خارجی در ایام دهه فجر امسال در رشت برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری این رقابتها باید فرصتی مناسب و استثنایی برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی باشد و همچنین برای تکریم و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای جنگ و شهدای حرم، با حضور وزیر ورزش و جوانان در هنگام برگزاری این رقابت ها برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: هم اینک وجود امنیت بی نظیر در کشورما مرهون جان فشانی های شهدای بزرگوار است که در این راستا، دیدار با خانواده های شهدا و کیفیت بخشی رویداهای فرهنگی از اولویت های ورزش و جوانان در دهه فجر در استان گیلان است که معاونت فرهنگی و امور ایثارگران در کنار بسیج ورزشکاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

بخشی خاطرنشان کرد: همچنین پس از اتمام مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو، شاهد برگزاری رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) در شهرستان رشت خواهیم  بود که این دو رویداد مهم و بین المللی از رقابت های مهم ورزشی در دهه فجر امسال در کشور بشمار می رود.

رقابت های وزنه برداری جام جهان پهلوان نامجو که مسابقات گزینشی المپیک نیز محسوب می شود، از روز ۱۳ بهمن ماه با حضور وزنه بردار ملی پوش ایران و همچنین وزنه برداران چند کشور خارجی در رشت آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

همچنین هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) نیز از روز ۲۳ بهمن ماه امسال با حضور زبده ترین شطرنجبازان ایران و چند کشور خارجی در رشت آغاز و به مدت هشت روز ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.