فرهاد دلق پوش  عصر دوشنبه در  جلسه شورای معادن در رشت ، سرمایه گذاری جدید در حوزه فرآوری مواد معدنی را فرصتی مطلوب در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال استان دانست و افزود: این سازمان از تمام ظرفیت های خود جهت تعامل در اجرایی نمودن مصوبات شورای معادن  و کمک به تامین مواد اولیه پروژه های عمرانی استفاده خواهد کرد و این موضوع در نهایت به تسریع در عمران و آبادی استان کمک خواهد کرد.

وی  با تاکید بر لزوم شتاب روند ساماندهی امور معادن ضمن حفظ شرایط محیط زیست  تصریح کرد:  ایران کشوری پهناور با ظرفیت های متعدد است و  معادن از جمله ظرفیت های ارزشمند خدادادی است که نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد .

 وی  با بیان اینکه برای بهره برداری از معادن متروکه علاوه بر برنامه ریزی، نیازمند تعامل بیشتر با اداره کل منابع طبیعی استان هستیم، تصریح کرد: بازدیدهای مشترک با اداره کل منابع طبیعی سبب تسریع روند عملکردی در حوزه معادن متروکه خواهد بود.

 دلق پوش همچنین بر ضرورت شناسایی از ظرفیت های جدید تاکید و  خاطرنشان کرد: لازم است از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، کارشناسان خبره، دانشگاهیان و فعالان صنعت و معدن برای ایجاد بستر مطالعاتی دقیق با موضوع معادن و بهره مندی از ظرفیت های نوین معدنی استفاده کنیم.

 وی تعرض و خسارت های ناشی از معدن کاری به سایر تاسیسات و شبکه‌های زیرساختی همچون شبکه‌های انتقال انرژی را موجب تحمیل هزینه‌های بسیار خواند و افزود: ضروری است پیش از اجرای پروژه‌ها، مطالعات و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

گیلان  از  ۱۱۲ فقره معدن دارای پروانه بهره برداری و بیش از ۴۰ معدن راکد و غیرفعال برخوردار است.

 سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن گیلان برداشت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.