محبعلی رنج ور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص بهره مندی آب روستایی گیلان قبل از دولت تدبیر و امید ۶۴.۹۸ درصد بود که از سال  ۹۲ تا کنون؛  این شاخص به ۷۶.۳۵ درصد  افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون؛  پنج هزار میلیارد ریال برای آب شرب روستایی گیلان هزینه شده است، تصریح کرد: ۲۲۶ روستا  با جمعیت ۱۲۹ هزار و ۹۰۰  نفر  طی دولت تدبیر و امید از آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند شده اند.

 وی همچنین از بهره برداری از ۲۹ پروژه  آب و فاضلاب روستایی در  ۴۳ روستا  با بهره مندی  ۴۰ هزار و ۴۸۰ نفر طی دهه فجر خبر داد و  افزود:  برای بهره برداری از این پروژه ها ۵۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

رنج ور  گفت:  برای اجرای این پروژه ها ۹ حلقه چاه حفر، هفت باب مخزن زمینی به  حجم  یک هزار و ۶۲۶ مترمکعب و  ۲ تا مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ متر مکعب احداث شده است.

وی اضافه کرد: همچنین  برای بهره برداری از این طرح ها ، ۲۹۲  کیلومتر  خطوط  انتقال  و توزیع  لوله گذاری  ، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۱۰ دستگاه سیستم گندزدایی  نصب شده است.

 به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ این پروژه ها در  شهرستان های آستارا ، آستانه اشرفیه ، املش، انزلی ، تالش ، رشت ، رودبار ، رودسر ، صومعه سرا ، لاهیجان و لنگرود   اجرا می شود.

 حدود یک هزار و ۸۰۰ روستا با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر در روستاهای گیلان  از آب سالم و بهداشتی برخوردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.