اصغر ابراهیمی  روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارهای مربوط به انجام این رقابت ها در رشت در حال پیگیری است و لغو این مسابقات شایعه ای بیش نیست.

وی  افزود: با توجه به اهمیت این رقابت ها ، تمامی هدف ما تدارک و میزبانی شایسته این رقابتها می باشد که در این راستا هماهنگی ها و کارهای لازم در دست اجراست و امیدوارم که میزبانی این دوره از مسابقات در بالاترین سطح برگزار شود.

وی ادامه داد: البته کارهای مربوط به میزبانی شایسته این رقابتها تقسیم شده و هر یک وظایف خود را انجام می دهیم اما چون یک تیم و یک مجموعه هستیم، باید در امور مختلف به هم کمک کنیم تا هیچ مشکلی را برای میزبانی شایسته این رقابت ها نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ وزنه بردار برای حضور در رقابت های بین المللی جام نامجو اعلام آمادگی کردند که علاوه بر حضور وزنه برداران تیم ملی ایران، وزنه برداران ۱۸ کشور خارجی نیز در این مسابقات حضور می یابند.

وی اضافه کرد : تیم های ملی وزنه برداری کشورهای بلغارستان، عراق، کامرون، بنگلادش،  بوسنی، نروژ، ترکمنستان، اردن، مغولستان، اوکراین ، چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، اندونزی، ترکیه، رومانی، یمن و قطر برای حضور در رقابت های بین المللی جام نامجو اعلام آمادگی و ثبت نام کردند.

رئیس هیات وزنه برداری گیلان بیان کرد: البته دیگر کشوری به این تعداد  افزوده نخواهد شد و فقط کشورهای شرکت کننده می توانند نفرات خود را برای حضور در رقابت های بین المللی جام نامجو و اوزان وزنه برداران خود را برای شرکت در این رقابت ها که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نیز است ، تغییر دهند.

وی ادامه داد: هم اینک نیز کارهای مربوط به میزبانی و انجام مسابقات در خصوص مراسم  افتتاحیه ، اختتامیه و تشریفات در حال اجراست و سالن مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت نیز در حال آماده شدن برای میزبانی این دوره از رقابتها می باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به هرحال این دوره از رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو که به میزبانی گیلان  در رشت برگزار می شود به دلیل کسب سهمیه المپیک از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار است و به طور حتم وزنه برداران زبده و نام آشنای جهان که تاکنون موفق به کسب سمهیه المپیک ۲۰۲۰ نشدند، در این دوره از رقابت ها حضور می یابند تا سمهیه المپیک را کسب کنند.

وی اظهار کرد: همچنین هر کشور حداکثر با پنج وزنه بردار حق شرکت در رقابت های بین المللی جام نامجو را دارد تا برای کسب سهمیه المپیک با سایر رقبا مبارزه نمایند که این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل  ۶۱ کیلوگرم، ۶۷،  ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه این رقابت ها در سطح کیفی بالایی برگزار و مهمترین رویداد امسال در ایران محسوب می شود و با توجه به اینکه این مسابقات پس از ۲۶ سال وقفه دوباره در گیلان برگزار خواهد شد،  امیدواریم که میزبان َشایسته ای برای این دوره از رقابت ها باشیم.  

رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن از روز ۱۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت آغاز و به مدت سه روز نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.