احمد رضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه گیلان در شاخص تعداد قراردادهای در حال اجرای،  ارتباط با صنعت و جامعه، با ۱۴۰ قرارداد فعال در انتهای سال ۹۷  رتبه ششم را در میان دانشگاه‌ های جامع به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان توانست در این ارتباط  رتبه یازدهم در میان کلیه دانشگاه‌ های کشور را به دست آورد، افزود: در شاخص تعداد قراردادهای خاتمه یافته ارتباط با صنعت و جامعه، رتبه پنجم دانشگاه‌های جامع و رتبه هفتم دانشگاه‌های کل کشور با تعداد ۶۹ قرارداد اتمام یافته در سال ۹۷ به دانشگاه گیلان رسید.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه را نیاز امروز جامعه عنوان و تصریح کرد : تعامل و مشارکت سازمان یافته دانشگاه ها با صنعت و جامعه، می تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.

بر اساس آخرین آمار؛ دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده و ۵۸۴ عضو هیات علمی و حدود ۱۷ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.

این دانشگاه؛ سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.