حمیدرضا سلیمانی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، سطح زیر کشت برنج این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان عملیات شخم زمستانه را از اوایل دیماه در اراضی خود آغاز کرده اند.

وی صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ، از بین بردن علف های هرز و آفت ها در مزارع ، آماده سازی زمین های زراعی را از جمله مزیت های شخم زمستانه ذکر و خاطرنشان کرد: شخم زمستانه تا زمان کشت برنج در فصل زراعی جدید ( اواخر فروردین ماه سال آینده ) در این منطقه ادامه خواهد داشت.

وی شرایط شخم زمستانه در این شهرستان را با توجه به بارندگی های اخیر مطلوب دانست و یادآور شد: انتظار می رود کشاورزان این شهرستان اجرای عملیات شخم زمستانه در زمین های کشاورزی خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

سلیمانی این شهرستان را یکی از کانون های اصلی تولید برنج گیلان اعلام و تصریح کرد: هاشمی ، جمشید جو ، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه از مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه به شمار می روند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع کودهای شیمیایی در این منطقه  اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و همزمان با اجرای شخم زمستانه در اراضی کشاورزی ، تعداد ۱۴ مرکز کارگزاری بخش تعاونی تولیدی و بخش خصوصی توزیع کودهای کشاورزی شامل اوره ، پتاس ، فسفات را در این شهرستان  آغاز کرده اند.

سلیمانی با بیان اینکه میزان سهمیه کودشیمیایی این منطقه در فصل زراعی ۹۹-۹۸ ، حدود ۷ هزار تن است ، افزود: هم اکنون یک هزار تن از انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان آستانه ای در حال توزیع است.

به گفته وی هیچگونه مشکلی در زمینه توزیع کودهای شیمیایی در این شهرستان وجود ندارد و کشاورزان با مراجعه به مراکز توزیع می توانند نهاده های کشاورزی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر با حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است. این شهرستان دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.