حمیدرضا سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت اراضی برنج این منطقه را 23 هزار و 570 هکتار عنوان و اظهار کرد: امسال راتون در 5 هزار و 862 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده ، که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.
وی افزایش تولید دوباره برنج ، استفاده بهینه از زمین های کشاورزی ، رونق اقتصادی و معیشتی کشاورزان را از اهداف کشت راتون خواند و افزود : بطور متوسط در هر هکتار از اراضی زیر کشت راتون این شهرستان 7 هزار و 620 تن شلتوک حاصل شده است.
وی کیفیت محصول راتون این منطقه را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به مرغوبیت این محصول ، هر کیلوگرم راتون حدود 30 درصد بیشتر نسبت به سایر ارقام برنج محلی در بازار خرید و فروش می شود.
وی با اشاره به اینکه هر ساله تولید راتون با استقبال بیشتر کشاورزان روبرو می شود افزود: راتون ، برنجی است که پس از برداشت اولین محصول برنج با یک آبیاری از ریشه به جای مانده جوانه زده و دوباره به بار می نشیند.
سلیمانی همچنین با بیان اینکه هم اکنون هر کیلوگرم برنج محلی این شهرستان بین 120 تا 135 هزار ریال در بازار عرضه می شود گفت: شهرستان آستانه اشرفیه یکی از قطب های مهم تولید برنج استان گیلان به شمار می رود و جمشید جو ، حسن سرا ، دم زرد ، دم سیاه و...به عنوان مهمترین ارقام برنج این منطقه همواره مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد.
رییس جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در خاتمه اظهار داشت : امسال 61 هزار تن برنج سفید در اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شده است.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.