مسئول حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آستارا عصر شنبه در این آئین در مسجد امام علی (ع) این شهرستان گفت: از شهادت به عنوان مرگ متعالی یاد می شود و پاداش شهادت، توسط علما روشنگری شده است.

حجت الاسلام محمود قویدل اظهار کرد: ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی، رسالت مهم وارثان شهدا و همه آحاد جامعه است.

وی بیان کرد: دشمنان می خواستند از موضوع سانحه هوایی برای اختلاف ملت و نظام اسلامی و ضربه به ولایت و سپاه استفاده کنند اما توطئه های آنها با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: هیچ توطئه و نقشه ای نمی تواند مردم بصیر و آگاه را از نظام و انقلاب دور کند و خون شهدا پاسدار حریم انقلاب اسلامی خواهد بود.

مداحی و ذکر مصیبت شهدا از بخش های دیگر این آئین بود؛ بهاره کرمی مقدم شهید آستارایی سانحه سقوط هواپیمای اکراینی متولد ۱۳۶۵، مجرد، کارشناس ارشد شیمی و شاغل در امور آب تورنتوی کانادا بود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.
صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.
در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.