به گزارش ایرنا، ارسلان زارع روز چهارشنبه در آیین توزیع آمبولانس های دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی  گیلان در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: در گیلان ۶۲ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری با حدود ۵۰۰ نیرو به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: یکی از ضرورت های خدمات رسانی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در استان ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و اورژانس، به همه مردم خدمات اورژانس به لحاظ جاده ای و شهری  است.

استاندار گیلان بیان کرد: برای تقویت خدمات رسانی و بهبود شاخص ها به ویژه در مناطق صعب العبور ضرورت داشت تا در پایگاه های جاده ای استان ناوگان خودرویی تقویت شود و آمبولانس هایی با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: به همین منظور امروز ۱۱ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل با امکانات و تجهیزات مطابق با استانداردهای جهانی به ناوگان اورژانس گیلان اضافه شده که در مجموع افزون بر ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اضافه شدن این تعداد دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس گیلان و توزیع آن در مناطق صعب العبور گام موثری در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شمار می رود و برای مردم، مسافران و گردشگرانی که در فصول مختلف سال گیلان را هدف گردشگری قرار می دهند ، بسیار مفید است.

زارع خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و گردشگر پذیربودن استان گیلان تجهیز پایگاه های اورژانس در همه محورهای مواصلاتی استان نیاز بود،  که اضافه شدن ۱۱ دستگاه به ناوگان اورژانس استان جای تقدیر و تشکر دارد.

آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس های دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی گیلان امروز (چهارشنبه) با حضور ارسلان زارع استاندار و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت برگزار شد.

با اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان تعداد آمبولانس های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به ۱۳۸ دستگاه رسیده است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتور لانس و یک فروند هلیکوپتر نیز در اختیار دارد.

گیلان دو و نیم میلیون جمعیت دارد که با توجه به گردشگرپذیر بودن در  ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان جمعیت شناور آن چند برابر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.