ریتا خضرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اتوبوس هر روز در ۲ نوبت و در مکان و ساعت مشخص، گردشگران را به‌ صورت رایگان جهت بازدید از اماکن تاریخی در این شهر انتقال می‌داد.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت این اتوبوس به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که اکثر آثار تاریخی و شاخص ارومیه را پوشش دهد افزود: مبدا حرکت این اتوبوس میدان انقلاب مقابل موزه مردم شناسی ارومیه و ساعات حرکت آن نیز صبح‌ها ساعت ۱۰ و  عصرها از ساعت ۱۷ بود.

معاون گردشگری استان درباره مسیرهای حرکت این اتوبوس گفت: این اتوبوس هر روز از مقابل موزه مردم شناسی ارومیه واقع در میدان ایالت حرکت و به ترتیب به سمت مدرسه هدایت، مسجد جامع، بنای سه‌گنبد، کلیسای ننه مریم و موزه ارومیه حرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهایی چون تهران، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان، همدان، کرمان، زاهدان، خوزستان، قم، کردستان، اردبیل، مازندران، یزد، شیراز و شهرهای خود استان ارومیه را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری خود انتخاب کرده‌ بودند.

وی گفت: در میان آنها، گردشگرانی از کشورهای عراق و ایتالیا نیز میهمان ارومیه و مسافر اتوبوس گردشگری ارومیه بودند.

خضرزاده با بیان اینکه مسیر حرکت این اتوبوس به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شده  که اکثر آثار تاریخی و شاخص ارومیه را پوشش دهد، اظهار داشت: این اقدام در راستای ایفای نقش خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران بوده و چند سالی است که با همکاری این اداره‌ کل و شهرداری ارومیه در فصل تابستان انجام می‌شود.

اتوبوس گردشگری هرسال در فصل تابستان و ایام نوروز برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ارومیه و سایر شهرهای استان که دارای جاذبه تاریخی بیشتری هستند، راه اندازی می‌شود.

اتوبوس گردشگری امسال از ۱۶ مردادماه امسال تا ۲۴ شهریورماه اقدام به جابجایی مسافران و گردشگران کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

آذربایجان‌غربی با بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر طبیعی و تاریخی از مهمترین استان‌های مقصد گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.

۷۱۲۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.