به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ و مردمی "سلیمانی ها" به منظور بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (پنجشنبه) همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) ، در هوای بارانی و سرد با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم ، زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد و  مردم با حضور پرشور خود در این مراسم معنوی عشق و ارادتشان را به این شهید گرانقدر به نمایش گذاشتند.

مردم در مناطق مختلف استان گیلان از جمعه گذشته با شنیدن شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با برگزاری مراسم های مختلف در فقدان این شهید مقاومت عزاداری کردند، امروز پنجشنبه نیز با برگزاری تجمع بزرگ سلیمانی ها به پاس رشادت ها و دلاورمردی های حاج قاسم سلیمانی به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

پیاده راه فرهنگی رشت (میدان شهدای ذهاب) و خیابان های منتهی به این پیاده راه مملو از جمعیت بود، مردم در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند تا عشق و ارادت خود را به قهرمان ملی شان ابراز دارند و اعلام کنند که در ادامه راه و پایبندی به آرمان های این شهید گرانقدر استوارند.

زن و مرد گیلانی امروز در میدان شهدای ذهاب در تجمعی باشکوه به عشق سردارشان با مشت های گره کردهیکصدا فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" ، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" ، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" ،  "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" سر دادند.

فریادهای خروشان "لبیک یا زهرا" و "حیدر حیدر"  در میدان شهدای ذهاب طنین انداز شد و گرد آمدگان به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

در میدان شهدای ذهاب رشت تابوت هایی با پرچم آمریکا و اسرائیل گذشته شده بود، در بخش دیگری از این میدان نوشته ای با عنوان هشتگ انتقام سخت، تو شروع کردی ما تمام می کنیم به چشم می خورد.

در تجمع سلیمانی ها در میدان شهدای ذهاب رشت پرچم اسرائیل و آمریکا نیز به آتش کشیده شد.

جمعی از شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، با قدردانی  از پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و گفتند: برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی در صحنه هستیم و هراسی نداریم.

 تجمع بزرگ مردمی سلیمانی ها با سخنرانی سردار حمیدرضا مقدم‌فر (مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در پیاده راه رشت پایان یافت.

مشاور رسانه ای و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با یادآوری برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در سه سال گذشته در میدان شهدای ذهاب رشت و سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آن مراسم بیان داشت: زمانی که دستور دادند تا از تهران به گیلان بیایم و در این مکان صحبت کنم، علاقه و عشق من یک چیز بود این که در کنگره ای که سه سال گذشته سردار در این مکان صحبت کرده، به یاد آن روزها جمع شویم ، شاید هنوز نورانیت سردار سلیمانی در این نقطه از زمین باشد.

سردار حمیدرضا مقدم فر اظهار داشت: سردار سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفته بود، عطر شهدا را حس می کنم، تردیدی ندارم که در این کنگره شهدا را دیده بود.

وی خاطر نشان کرد: سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، یکی از صحبت های عاشقانه و عارفانه سردار در طول حیاتش بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود، در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد، همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش شنبه (۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و روز شنبه (۱۵ دی) پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و مشهد مقدس و دوشنبه (۱۶ دی) در تهران برگزار شد، پیکر سپهبد قاسم سلیمانی سه شنبه شب (۱۷ دی) در کرمان محل تولدش به خاک سپرده شد. 

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.