این دلنوشته نوجوانی است که امروز (دوشنبه) در بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی رشت همراه دوستانش با در دست داشتن عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می کرد.

مردم مناطق استان گیلان در شهرها و روستاها از جمعه گذشته با شنیدن آسمانی شدن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نسبت به برگزاری اجتماع های پرشور و راهپیمایی در فقدان این شهید مقاومت و مرد آزاده ایران زمین عزاداری کردند تا ذره ای از  عشق و ارادت خود را به این قهرمان ملی ابزار دارند.

امروز دوشنبه نیز مراسم باشکوه بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، در این مراسم همه آمدند، پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوجوان، بازاری و کارگر ، اصلاح طلب و اصولگرا همه بودند و هر یک به طریقی عزاداری می کردند.

خیابان های منتهی به مصلی شاهد دلسوختگانی بود که گروه گروه برای شرکت در مراسم بزرگداشت، قهرمانی ملی شان گام بر می داشتند، حضور کودکان با در دست داشتن عکس های سردار حاج قاسم سلیمانی شگفت انگیز بود و نوجوانان و جوانان با چفیه بر دوش نام سردار را فریاد می کردند.

هیاتهای سوگواری با گذر از میدان فرهنگ و خیابان پرستار به مصلی رسیدند، در محوطه مصلی مداحی کردند، حاضران سینه زدند و به یاد رشادت ها و ایثارگری های حاج قاسم سلیمانی گریستند.

جمعیت زیادی در مصلی رشت برای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی اجتماع کردند و فضای مصلفی و بیرون آن در طول خیابان های مسیر مملو از جمعیت بود.

قبل از سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان ، فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل درشهر طنین انداز شد، شرکت کنندگان یکصدا فریاد می کردند "پر شده عالم از ننگ او - خشم هویدا شده از جان ما، قلب مکدر همه از نام او - کلام ما خشم خروشان ما، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل  .

امیر نوجوان شرکت کننده در این مراسم با نشان دادن بنر نصب شده در محوطه مصلی که بر روی آن عنوان نوشته شده " قطره قطره خونم در هوای تو جاریست" به خبرنگار ایرنا می گوید : من هم می گویم قطره قطره خونم در هوای تو جاریست سردار عزیزم، جانت را برای امنیت و آرامش من و میلیون ها نفر فدا کردی و به شهادت رسیدی، راهت را ادامه می دهم و فراموشت نمی کنم.

یکی از بانوان شرکت کننده در بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می گوید : امنیت کشور را مدیون شهید سلیمانی هستیم، او در راه اسلام در کنار مرقد امیرالمومنین (ع) و حضرت سید الشهدا پرپر شد و به آرزویش رسید، خوشا به سعادت این سردار دل ها که جاودانه است.

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی بیان داشت: سراپای وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توجه به جهان آخرت و خداوند بود، به درجه و مدال ها توجه نداشت و اینگونه دل های مردم را متوجه خود کرد.

آری او اینگونه همه دلهای ما را تملک کرد ، نه فقط دلهای ایرانیان که تمام انسان های آزاده دنیا را .

 سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه گذشته سیزدهم دیماه در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.