رشت-ایرنا- جهانی است پنهان درون بوم ها و زیر بام ها؛ و هنرمند به مدد تخیل و بینش و تماشا آن چه نادیدنی است را از دید خود به تصویر می کشد.

"بوم و بام" عنوان نمایشگاه نقاشی مازیار عماد زاده هنرمند گیلانی در نگارخانه الهی شهر رشت است .

عماد زاده در بیانیه نمایشگاه بوم و بام می گوید :" طبیعت برای من به عنوان سوژه ی نقاشی،هنگامی معنا می یابد که ردی از حضور انسان را بر کالبد آن بتوان دید.

هر چه این حضور ،حضوری استعاری و غیر مستقیم باشد،مرا بیشتر مجذوب می کند.هرگز برایم جذاب نبوده است طبیعت را،چه بی جان و چه ذی روح، بکر نقاشی کشم. بدون دمیده شدن روح انسانی در جسم طبیعت،آن برایم بی معناست. لذا در آثارم انسان حضور دارد. حضوری ژرف در درون خانه ها و زیر بام ها. او را با چشم نتوان دید. اما حس توان کرد. واسطه ی این حضور ،بام ها هستند و دیوار ها و البته پنجره ها. که دوست داشتنی اند.برای من آنها روزنه ای هستند به درون خانه ها و زندگی می بخشند به دیوار ها. "

در این نمایشگاه ۲۶ اثر اکرلیک روی بوم از این هنرمند در معرض تماشا قرار داده شده است.  

*در باره هنرمند

مازیار عمادزاده متولد  ١٣٥١ شهر رشت است.  وی مدرک لیسانس نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرده و سال ٢٠٠٩ نیز موفق به کسب دیپلم افتخار ( UN Habitat) شد.

بخشی از فعالیت های هنری وی  به شرح زیر است: شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان یک از هزاران  در نگارخانه الهی رشت آذر ماه ۱۳۹۶، شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان طبیعت/انتزاع در خانه فرهنگ گیلان آذر ماه ۱۳۹۶ ، شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی در لندن به مناسبت روز جهانی اسکان بشر و کسب دیپلم افتخاراکتبر ۲۰۰۹، شرکت در نمایشگاه صد هنرمند صد اثر و فروش اثر درگالری گلستان۱۳۹۵،  شرکت در نمایشگاه صد هنرمند صد اثر و فروش اثر درگالری گلستان ۱۳۹۶، شرکت در اولین آرت اکسپوی نقای تهران ،داوری آثار نخستین جشنواره هنر های تجسمی گیلان ، مدیر اجرایی دومین و سومین جشنواره استانی نقاشی گیلان(۱۳۸۷-۱۳۸۹) .

علاقمندان به نقاشی می توانند  برای دیدار از آثار این هنرمند ششم تا دوازدهم دی ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به نگارخانه الهی رشت به  نشانی  رشت، خیابان گلسار، بلوار گیلان، خیابان ۱۸۸، پلاک ۸ مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.