گودرز کمالپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: استفاده بهینه از آب زراعی، استفاده از جاده دسترسی برای استفاده از ماشین آلات کشاورزی و  پایین آوردن هزینه های تولید از مزایای این طرح به شمار می رود و اجرای آن افزایش درآمد کشاورزان را در پی خواهد داشت.

وی لاهیجان را یکی از شهرستان های پیشتاز در طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی دانست و اظهار داشت : اجرای این طرح از اواسط آذرماه در شهرستان آغاز شده است و سال گذشته نیز  این طرح در ۲۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان اجرایی شد .

 به گفته وی ، در مجموع  این طرح تاکنون در بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۲۳هزارو ۸۱۶هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان اجرا شده است.

وی گفت: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در شهرستان لاهیجان ۱۵درصد از متوسط استانی بیشتر است و هزینه های اجرای آن از محل اعتبارات ملی تامین و پرداخت می شود و امسال نیز برای اجرای این طرح ۴۵میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی  تامین شده است.

وی افزود: این طرح با استقبال خوبی از سوی کشاورزان شالیکار شهرستان مواجه شده  و در برخی از روستاها این طرح بطور کامل اجرا شده است و اجرای آن در سایر روستاها نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان گفت: مطالعه و نقشه برداری از حدود سه هزارهکتار از اراضی شالیزاری این شهر ستان انجام شده و آماده اجرای طرح می باشد.

شهرستان لاهیجان ۲۳هزارو۸۱۶هکتار اراضی شالیزاری دارد و سالیانه ۱۰درصد برنج استان گیلان را تامین می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.