سرهنگ حسین محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  از ابتدای  امسال تا کنون؛ ۲۳ نفر از کشته شدگان و ۶۰۰ نفر  از مصدومان موتورسیکلت سوار در محورهای برون شهری استان  نسبت به مدت مشابه  سال قبل کاهش یافته اند که این امر نشان دهنده  تاثیر آموزش های پلیس در این بخش است.

وی یاداورشد: سال گذشته  نیز از زمان آغاز اجرای طرح ،  ۶۰ نفر از تعداد کشته شدگان موتور سیکلت سوار نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته اش کاهش یافته است؛ ضمن آنکه طی هشت ماه گذشته شاهد کاهش ۲۱ درصدی و  سال گذشته ۲۵ درصدی تصادفات موتورسیکلت سواران در محورهای برون شهری استان بوده ایم.

سرهنگ محمدپور  به سهم موتور سواران و عابران پیاده  در تصادفات جاده ای استان  نیز اشاره و بیان کرد: راکبان موتورسیکلت ۳۳ درصد و عابران پیاده ۲۸ درصد از کشته شدگان تصادفات استان را تشکیل می دهند.

 وی ادامه داد: با احتساب تعداد مجروحان در این بخش ها ، ۳۵ درصد از فوت شدگان و مجروحان تصادفات جاده ای  استان مربوط به موتورسواران و ۱۶ درصد مربوط به عابران پیاده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های آاموزشی پلیس در اجرای طرح ارتقای  ترافیکی و ایمنی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده در استان گفت: تا کنون ۲۳ هزار و ۳۱۸ نفر در  ۶۵۶ روستا در قالب  یکصد و ۱۱ برنامه توسط پلیس راه استان آموزش دیده اند .

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان  اظهار داشت :  طی این برنامه های آموزشی  حدود هفت هزار کلاه ایمنی به رانندگان موتورسیکلت اهداء شد.

وی با اشاره به  برنامه های  آموزشی آتی پلیس بیان کرد:  امسال ۷۰ برنامه  ارتقای طرح ایمنی و ترافیکی توسط پلیس راه  استان اجرا شد و تا پایان سالجاری آموزش در ۲۰ روستای دیگر نیز پیش بینی شده  است .

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه آموزشی پلیس راه ، برنامه های دیگری توسط راهور استان برای محورهای درون شهری نیز در حال اجراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.