حسن رستم زاد روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای، پایانه مرزی گمرک و فعالان بخش خصوصی حمل و نقل در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تلاش شما در حوزه های صادرات، واردات، ارزآوری، تامین مایحتاج مردم و امنیت جاده ای یادآور مجاهدت رزمندگان اسلام در سنگرهای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل باری و مسافری و نقل و انتقال محصولات و تولیدات داخلی به خارج از کشور، کار بزرگی در این شهرستان مرزی صورت می گیرد و نامگذاری ۲۶ آذرماه به نام روز حمل و نقل، ارج نهادن به زحمت های فعالان این عرصه است.

وی بیان کرد: به خاطر توانمندی حوزه حمل و نقل آستارا، این شهرستان از نظر هدایت و انتقال کاروان زائران اربعین حسینی جزو شهرستان های برتر کشور شناخته و تجلیل شد و البته نقش مردم با فرهنگ و مهمان نواز آستارا نیز در حصول این موفقیت پررنگ است.

فرماندار آستارا گفت: با واگذاری مدیریت راه های روستایی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، کار عوامل این اداره در آستارا دوچندان شده است و بهسازی محوطه ترمینال و تامین روشنایی و خط کشی کمربندی آستارا به تالش را پیگیری می کنیم.

رمضان دانش رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز در این دیدار از توزیع ۸۵۰ حلقه لاستیک سهمیه به کامیون داران این شهرستان به منظور تسهیل خدمات رسانی آنها خبر داد.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی آستارا نیز گفت: امسال تا پایان آبان ماه ۲۵ هزار و ۸۰۹ مورد ورود کامیون و ۲۵ هزار و ۶۹۳ مورد خروج کامیون از این پایانه ثبت شده است.

وی افزود: میانگین روزانه ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی آستارا پنج هزار نفر است و در هشت ماه گذشته یک میلیون و ۲۷۱ هزار نفر از این مرز تردد کرده اند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.