اسفندیار ضیائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کتاب از سوی کانون پرورش فکری گیلان در مناسبت های مختلف از جمله در پویش فصل گرم کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی امسال در بین کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان توزیع شده است.

وی با تشریح اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و در مدارس و مناطق کم برخودار استان از سوی کانون افزود: مربیان کانون پرورش فکری در طول سال به ویژه در مناسبت هایی از جمله هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در مدارس از جمله واحدهای آموزشی کم برخوردار و حاشیه ای برای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب اقدام می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های کتاب محور، معرفی کتاب، کتابخوانی، قصه گویی، مسابقه معرفی شخصیت نویسندگان و فعالان عرصه کتاب ، اهدای کتاب و بسته های فرهنگی از برنامه های کانون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی بیان داشت: تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری و  افزایش اعتماد به نفس آنها، آشناسازی مخاطبان با ظرفیت‌ ها و توانمندی های مربیان و اعضای کانون از اهداف برگزاری برنامه های کتاب محور در مراکز کانون است.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

کانون پرورش فکری گیلان دارای چهار کتابخانه پستی، دو مرکز فرهنگی هنری فراگیر، یک کتابخانه سیار شهری و دو کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری با همراهی کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و جمعی از مسوولان به اجرای فعالیت‌ های کتاب‌ محور فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.